Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 1267 ggr
[Em_I_Am]
9/28/12, 7:33 PM

Lägger ner Campbells

Jag har efter en del funderande beslutat mig för att inte avla Campbells i dagsläget. Det har varit många motgångar, köpt många djur men inte kunnat avla på en bråkdel. Av olika anledningar. Så nu har det inte känts det minsta roligt längre och därför behåller jag de som ligger närmast hjärtat som sällskapshamstrar här hemma. Några kommer flytta och ev. gå i avel hos andra. Ingunn ska tex få två hanar.

Jag är emot att skaffa sig djur man sen tröttnar på och säljer av. Men efter att ha förlorat någon i diabetes, någon i annan ärftlig sjukdom och flera har varit riktigt kassa i temperamentet vill jag inte mer. Jag har inte riktigt den platsen som krävs för att kunna avla fram såna Campbells jag vill ha och med gott samvete kan sälja. Inte utan att välja bort Vintervita och det vill jag absolut inte göra.

Därför hoppas jag att bland annat Ingunn kommer fortsätta sitt bra jobb och att jag kanske en dag kan köpa Campbells av henne igen om jag hittar det där suget igen. För bra Campbells är verkligen underbara. Men dåliga Campbells är ingen barnlek tyvärr. Hoppas fler uppfödare lägger ner mycket energi på att utvärdera och temperamentsavla framöver. För mig va Campbells till största delen en besvikelse. Men å andra sidan är de jag tyckt varit bra såna hamstrar man aldrig kommer glömma.

Mitt mål och krav har också alltid varit att jag ska kunna sälja hamstrar till vem som helst. Nybörjare, barnfamiljer, andra uppfödare osv. Men efter att ha fått tillbaka flera ungar som betett sig bra här men som senare bitits och inte varit snälla tappade jag all glädje och vad är meningen att avla när man inte ens längre ser fram emot kullarna? Snarare med bävan och undran "vad blir det den här gången då". Nä, så vill jag inte jobba med min avel. MEN alla Campbells är inte dåliga! Långt ifrån! En nackdel är att jag bor så dumt till att jag sällan själv kan träffa de djuren jag ska köpa och då kunna avgöra om det är just det temperamentet jag vill ha eller ej.

Ska ändra om på min hemsida osv snart. Men vet att flera här vart sugna på att köpa av mig men nu vet ni hur läget är.

Annons:
HamsterMarie
9/28/12, 7:54 PM
#1

Vad tråkigt att du slutar!

Håller du på med vintervita eller är hela uppfödningen nerlagd?

[Em_I_Am]
9/28/12, 8:00 PM
#2

Nej Vintervita satsar jag 110% nu så jag finns kvar. Campbells tar jag kanske upp i framtiden igen. När några av alla de jag inte anser lämpar sig för avel men som stannar som sällskap gått bort osv.

HamsterMarie
9/28/12, 8:12 PM
#3

Jaha okej. :-)

saffran123
9/28/12, 8:36 PM
#4

Tråkigt att höra! :(

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Frosstis
9/28/12, 8:42 PM
#5

Neej vad tråkigt! :( Jag har funderat väldigt mycket på campbells, men då får det bli vintervita då.. Men jag blir inte besviken för det, du gör ett superbra jobb och lägger ner mycket tid!

Styrkekramar <3

[Ingunn_1969]
9/29/12, 9:52 AM
#6

Trist att det har blivit så, Emma, men jag förstår dig till fullo! Hoppas kunna fortsätta ha dig som bollplank och stöd framöver ändå i campbellsaveln, det är guld värd för mig.

Lycka till med satsningen på vintervita, vet att du kommer fortsätta göra ett toppenjobb där!

/Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

Annons:
nadilda
9/29/12, 5:21 PM
#7

Tycker du tar ett klokt beslut, man ska bar ha så många bollar i luften som man orkar för tillfället annars slutar det med att man tappar grepper och tappar alla bollar på en gång!

Jag önskar sig ett stortlycka till med dina vintervita och hoppas kunna köpa även nästa genaration vintervita av dig!

Styrkekramar!

[Em_I_Am]
9/29/12, 5:28 PM
#8

Tack alla, skönt att ni förstår.

Hade jag inte bott så långt ifrån alla andra som avlar Campbells känns det som om det hade varit lättare. Jag kan ju inte åka hem till en uppfödare varje gång och välja den jag tycker har det temperamentet jag vill att mina Vildvittror ska ha.

Men jag litar fullt på att Ingunn kommer göra ett toppenjobb med Campbells framöver och skulle det bli aktuellt är det henne jag kommer vända mig till. Och Ingunn du har alltid mitt stöd och jag bidrar så gärna med den lilla hjälp jag kan bistå med. Att bara prata fram o tillbaka som vi har gjort har gjort massor och det uppskattar jag verkligen!

Tack Nadja. Du är så klart mer än välkommen att köpa även nästa generation Vv av mig <3

Kram!

Lemonneater
10/1/12, 12:32 AM
#9

Det viktiga Emma är ju att du har försökt :). Funkar det inte så funkar det inte, så är det ju ibland.

Och du får ju så fina vintervita ändå ju så det kanske väger upp lite!

<3

Upp till toppen
Annons: