Annons:
Etikett05-minneslunden
Läst 1064 ggr
sassa89
9/28/12, 10:54 AM

Min älskade lilla flicka =(

Min älskade lilla saphire flicka dog endast 5 månader ung, helt utan förvaring och helt utan tecken på sjukdom.. Hon brukade alltid komma ut ur huset runt 20.00 tiden för å få komma ut ur buren å vara i min famn några timmar el leka i lekhagen, var så gott som alltid på pricken kl 20, men i tisdags hände inte det, blev lite orolig men tänkte att hon kanske var trött.. När jag inte hört henne på flera timmar o klockan närmade sig 03 så var ja å kollade (har mina 2 hamstrar i olika rum då ena hade kvalster så ville inte utsätta henne för de även om ja självklart behandlade henne med, och hamster nr 2 är en hane å blir som tokig när han står i närheten av flickan) så låg hon död i sitt hus Hon har inte haft några tecken alls, utan hon har varit sitt gamla vanliga jag, ¨å velat komma ut varje kväll samma tid å var hur go som helst både mot mig å barnen…. Så min stora fråga är, vad tusan kan de bero på? 5 månader, då har de väl precis börjat räknas som vuxen? Kan de va nån underliggande sjukdom som inte visat sig? Hon har varit sig själv fram till att hon dog… Helt sig själv….. ÅH de här tar knäcken på mig :'( Kanske bör tillägga att hon är från första början zoohamster, sen köpte ja henne ifrån hennes ägare när hon var ca 3 månader.. Sov gott gumman, tänker bara varför varför du hade minst 1 år framför dig :(

Annons:
[Jounapä]
9/28/12, 2:28 PM
#1

Jag hade också en hamster som dog vid c a 6 månaders ålder. Men jag märkte på honom att han inte var riktigt frisk för han var aldrig vaken förutom när han åt, drack eller kissade. Resten av tiden sov han, och han blev väldigt tjock. Jag misstänker att det var en tumör. Samma morgon vi skulle till veterinären och avliva honom så låg han död i huset Rynkar på näsan

Upp till toppen
Annons: