Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 2084 ggr
Therese.G
2012-09-27 22:14

SAMLA ventilation och riktigt bra trä leksaker!

Go'kväll!
Jag är bara rätt så nyfiken på hur ni har löst eran SAMLA ventilation, dvs har ni satt in galler/borrat hål på endast en sida av "buren" eller räcker det om man har borrat endast en av långsidorna?

Är också lite nyfiken på vart ni hittar bra trähus/leksaker/broar .. vill verkligen passa på att inreda SAMLA lådan rejält när det blir dags!

- Therese

Annons:
Bine93
2012-09-27 22:18
#1

mina gerbilers samla har ventilation i taket :) och buren som jag fixar till Alfons och hans blivande burkompis om de kommer överens har en bit på sidan så att jag ska kunna stapla dem :) kan försöka ta bilder med mobilen och lägga in i ett separata inlägg, då jag är inne på datan nu :)

Therese.G
2012-09-27 22:20
#2

#1 Jo vi hade också tänkt stapla för att samla lite plats i rummet, så vi ville helst slippa att sätta i taket, krångligt bara när man ska plocka fram och gosa ..

Ja du får gärna lägga upp bilder så kan jag få lite idéer om hur vi ska lösa problemet. :)

- Therese

Bine93
2012-09-27 22:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är den med ventilation i taket :) använt en limpistol med hög värme :P

Bine93
2012-09-27 22:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och här är den med ventilation på sidan :) hade inte en så varm limpistol denna gången. Och det blev inte ett helt rektangulärthål heller men det sitter och verkar funka :) den med ventilation på locket ska då staplas ovanpå denhär :) nvände vävtejp eller silvertejp funkar också :)

Bine93
2012-09-27 22:58
#5

gerbilerna bor i den övre och mina dvärgar ska flytta in i den med ventilation på sidan :).
Jag kommer eventuellt byta till en låda som min pappa har hemma som också har ventilation i taket då det blev sprickor i dvärgarnas när jag fixade hålet… Men förhoppningsvis ska den funka bra :)

Hoppas du fått någon inspiration :)!

Ilya
2012-09-28 15:14
#6

Jag har bara gjort hål i locket på lådorna, har lockena där precis som vanligt bara att det är massa hål i :)


Annons:
Therese.G
2012-09-28 23:51
#7

Det där du har ventilation på sidan ser ju riktigt bra ut! Sen så når dom inte upp för att gnaga på tejpen, eller hur?
Vart köpte du nätet?

- Therese

Bine93
2012-09-28 23:55
#8

Nätet som jag har på locket är siktnät från Cheapy :) Det andra nätet vet jag inte… Fick det som tak på transportlådan som mina gerbiler var i… Så klippte jag en lagom stor bit av det och använde :)
Nej tejpen är bara på utsidan :).
Tejpa liksom i flera rader, en över nätet, sedan en lite längre ner över den tejpen… Dålig förklaring… Men hoppas du förstår :)

jossa5
2012-10-11 23:58
#9

Men är det inte lite tråkigt att dom inte är riktigt transparenta? Tycker om att kunna sitta och titta på min lilla flicka när hon grejjar, och i en samla syns det ju inte lika bra som i en hamsterbur.

Eller går det bra ändå? Har just nu en lånebur från en kompis, men ska ju skaffa en egen så kollar på olika möjligheter. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Therese.G
2012-10-12 01:03
#10

#9 Behöver ju inte ha locket på .. då kan du kika ner och se vad hon hittar på för bus. :)

- Therese

Upp till toppen
Annons: