04 - Tillbehör & Utrustning

SAMLA ventilation och riktigt bra trä leksaker!

2012-09-27 22:14 #0 av: Therese.G

Go'kväll!
Jag är bara rätt så nyfiken på hur ni har löst eran SAMLA ventilation, dvs har ni satt in galler/borrat hål på endast en sida av "buren" eller räcker det om man har borrat endast en av långsidorna?

Är också lite nyfiken på vart ni hittar bra trähus/leksaker/broar .. vill verkligen passa på att inreda SAMLA lådan rejält när det blir dags!

Anmäl
2012-09-27 22:18 #1 av: Bine93

mina gerbilers samla har ventilation i taket :) och buren som jag fixar till Alfons och hans blivande burkompis om de kommer överens har en bit på sidan så att jag ska kunna stapla dem :) kan försöka ta bilder med mobilen och lägga in i ett separata inlägg, då jag är inne på datan nu :)

Anmäl
2012-09-27 22:20 #2 av: Therese.G

#1 Jo vi hade också tänkt stapla för att samla lite plats i rummet, så vi ville helst slippa att sätta i taket, krångligt bara när man ska plocka fram och gosa ..

Ja du får gärna lägga upp bilder så kan jag få lite idéer om hur vi ska lösa problemet. :)

Anmäl
2012-09-27 22:49 #3 av: Bine93

Här är den med ventilation i taket :) använt en limpistol med hög värme :P

Anmäl
2012-09-27 22:56 #4 av: Bine93

Och här är den med ventilation på sidan :) hade inte en så varm limpistol denna gången. Och det blev inte ett helt rektangulärthål heller men det sitter och verkar funka :) den med ventilation på locket ska då staplas ovanpå denhär :)
nvände vävtejp eller silvertejp funkar också :)

Anmäl
2012-09-27 22:58 #5 av: Bine93

gerbilerna bor i den övre och mina dvärgar ska flytta in i den med ventilation på sidan :).
Jag kommer eventuellt byta till en låda som min pappa har hemma som också har ventilation i taket då det blev sprickor i dvärgarnas när jag fixade hålet... Men förhoppningsvis ska den funka bra :)

Hoppas du fått någon inspiration :)!

Anmäl
2012-09-28 15:14 #6 av: Ilya

Jag har bara gjort hål i locket på lådorna, har lockena där precis som vanligt bara att det är massa hål i :)

Anmäl
2012-09-28 23:51 #7 av: Therese.G

Det där du har ventilation på sidan ser ju riktigt bra ut! Sen så når dom inte upp för att gnaga på tejpen, eller hur?
Vart köpte du nätet?

Anmäl
2012-09-28 23:55 #8 av: Bine93

Nätet som jag har på locket är siktnät från Cheapy :) Det andra nätet vet jag inte... Fick det som tak på transportlådan som mina gerbiler var i... Så klippte jag en lagom stor bit av det och använde :)
Nej tejpen är bara på utsidan :).
Tejpa liksom i flera rader, en över nätet, sedan en lite längre ner över den tejpen... Dålig förklaring... Men hoppas du förstår :)

Anmäl
2012-10-11 23:58 #9 av: jossa5

Men är det inte lite tråkigt att dom inte är riktigt transparenta? Tycker om att kunna sitta och titta på min lilla flicka när hon grejjar, och i en samla syns det ju inte lika bra som i en hamsterbur.

Eller går det bra ändå? Har just nu en lånebur från en kompis, men ska ju skaffa en egen så kollar på olika möjligheter. :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.