Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 3889 ggr
[SelmaP]
9/9/12, 4:33 PM

Tips på vad jag kan göra på textil-slöjden?

Nu när jag har sy-slöjd i skolan så tänkte jag typ, sy ihop något till hamstrarna, men jag vet inte vad! Så har ni möjligtvis några tips? :)

/Visste verkligen inte vilken grupp jag skulle ta! xD

Annons:
[Ingunn_1969]
9/10/12, 2:18 PM
#1

En hängmatta! Det brukar uppskattas.

/Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

[Em_I_Am]
9/10/12, 2:44 PM
#2

Hängmatta som Ingunn säger är säkert poppis. 

Andra förslag är sovstrumpa av fleece. Är du ute och åker med dina hamstrar ibland kan ett varmt överdrag till transportburen vara praktiskt nu när det snart blir kallt ute.
Såg någon på iFokus som hade sytt en fin ficka att ha stamtavlor och andra papper i som man kan hänga upp på väggen.

Har ni en liten korg hemma du kan få kan du sy en mjuk kudde och lägga i den så blir det en mysig liten säng. Som en mini-hundsäng.

Fleece är bra att sy i när man syr till djur eftersom det inte trådar sig. Käkar dom upp en tråd är det väldigt farligt eftersom det kan fastna och strypa tarmarna. Eller vira sig runt ett ben.

Jag knåpar ihop en del till mössen, men har inte haft något i tyg till hamstrarna faktiskt. Till mössen har jag även sytt som en ficka av fleece med knytband så man kan hänga upp den i buren. Men vet inte hur duktiga hamstrar är att ta sig in i fickan och sen ur hihi.

[SelmaP]
9/10/12, 8:47 PM
#3

1&2# Tack för tipsen!

Det där med hängmattan kanske jag tar och tänker längre in på ;)!

[Ingunn_1969]
9/11/12, 9:40 AM
#4

Många bra tips av Emma :-)

Jag är kass på att sy, det mest avancerade jag gör till hamstrarna är att limma ihop några toarullar, ibland med en kartong som de kan klättra på och gömma sig i.

Visa gärna sen vad du har gjort! Vore roligt att få lite inspiration. Eller så kanske du kan sy flera och sälja några sen? :-)

/Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

[SelmaP]
9/11/12, 10:17 AM
#5

4# Ja, kanske jag gör :)!

Upp till toppen
Annons: