Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 969 ggr
borgsandra
2012-08-23 17:27

(S) Dvärghamstrar pga allergi

Jag har blivit jätte allergisk mot mina dvärgar, kan inte sova hemma längre får problem med andningen och ont i lungorna :/ Så nu måste jag tyvärr låta de få nya hem, det är 3 Roborovski honor och 1 vintervit hane.. De säljs för 50kr styck, då jag inte tycker man skänker bort djur de är mer värda än så. De finns i Stockholm, i närheten av Trångsund. Om ni undrar något mer eller är intresserade skicka ett PM till mig.

Annons:
[SelmaP]
2012-08-23 22:32
#1

Åh! Skulle så gärna vilja hjälpa dig.. Men nu så har jag varken plats eller råd för ytterligare 4 hamstrar,  (har 13 just nu..)

Hoppas dem hittar ett nytt hem!

Kram // Selma

borgsandra
2012-08-23 23:19
#2

Förstår dig, jag själv har 7 styckna men 3 av de tar min syster över hon kan tyvärr inte ta alla då hon redan har 2 stycken och fortfarande bor hos föräldrarna. Tack! Hoppas jag med. Kram

Adrina
2012-08-24 19:31
#3

Det är inte spånet (underlaget i buren) du är allergisk mot? Det är väldigt få människor som är allergiska mot själva hamstrarna men många som är allergisk mot bla. dammet i spån.

Har du provat olika underlag? STL-strö (pappers/kartongbitar) eller toalätt?

borgsandra
2012-08-25 13:43
#4

Jag har inte spån till de, reagera på spånet för något ett halv år sedan och bytte ut de mot något jag inte kan namnet på just nu.. Har kommit fram till att de är hamstrarna, speciellt roborovski jag reagerar på, ena min syster reagerar bara på mina roborovski :(

Upp till toppen
Annons: