Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1004 ggr
feliciasatterstrom
6/29/12, 8:24 PM

kolla hit hamsterintresserade!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte nu göra en intressekoll till er som har en Rysk vintervit dvärghamsterhona i sundsvall/västernorrland som skulle vilja paras med min dvärghamsterkille sheldon!

Han är Rysk vintervit dvhamster , han är helvit med klarblåa ögon och har ett otroligt fint temperament/humör och är tam då jag gosar på honom minst 2 ggr dagligen =) skicka gärna ett meddelande om ni är intresserade , bilder finns att se :)

Annons:
[akumas7]
7/1/12, 12:37 AM
#1

Gud vad fin han var, tyvär har jag ingen hona utan en hane och han är världens mysigaste. Han älskar att vara på uteksfärd på golvet och under soffan….. Tyvär men ville skriva här i alla fall :P Vi har båda två vita hanar vad kul, men har blåt i ögonen dock en mörkblå ring som man bara ser om man spärar upp ögonen på honom, dock så är han lite grå på huvudet och har en ål längsryggen är även grå på backen med en super söt kritvit svans. Han är 9månader gammal och är ryskvintervit. Jag ger honom dock inte ut till avel, jag funderar dock på att köpa några honor senare och para honom med, men det är för eget bruk samt försäljning då. Deta är en så länge bara planer och det kanske inte går igång då han redan är så gammal. Men har har det underbaraste temperament. Han bits aldrig 'nästan' jag kan hålla honom upp och ner, jag kan lägga honom på rygg, jag kan hålla fast honom lite gran så han inte kan smita undan. Han är hur trygg och lungn som hällst, så jag skulle tro att han skulle bli den bästa genen att föra vidare pga hans underbara temperament. Han har häller aldrig kissat på mig :D

Sorry tog av din plats här i ramp ljuset. Men jag skulle tro att om du vill para någons hamster så kanske den måste ha presterat på utställning? Eller att det är en kompis hamster? Jag skulle bara välja en hamster som var utställd med bra resultat samt att jag testade deras temperament innan jag använde den. Utseändet behöver inte vara det bästa, men jag kan tänka mig att alla tycker att deras hamstrar är underbara och fantastiska medans måga av dom kanske inte är bra att avla på. Jag testade min hamster innan jag köpte honom. Jag köpte honom dock som hona, och jag är inte hundra på att det är en hane men då jag inte har någon kamera tillgänglig en så får det vänta ett tag.

Upp till toppen
Annons: