Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 2310 ggr
Mamzan69
6/11/12, 2:17 AM

Bra eller dåligt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ny med detta med dvärghamster, då vi tagit över en liten hona som 
en tjej tröttnat på..
Men buren var en liten gallerbur o plasthus, det tyckte jag inte om.
Så jag köpte den stora Samla lådan från IKEA, nu fanns den itne i mun närmsta butik men skickade efter på postorder, det kostade 95:- i frakt.
Mindre än bensinen Glad till en annan butik.

Men vad har ni för spån i? Denna lilla varelse går inte riktigt på "låda".
Vi har nu toalätt på hela botten och spån i tornet.
Hon har en toa med sand, men ska de ha två? För visst badar de väll i sand?
Eller är jag helt fel ute?
En kompis till min dotter (8år) har vatten bad..det har jag aldrig hört talas om förut..
Så här ser det ut..
Någon som har något att tillägga gör gärna det! Både positivt och negativ klarar jag att ta Flört
Finns fler kort under mitt album

Annons:
Therese.G
6/11/12, 3:18 AM
#1

Ser riktigt fint ut faktiskt! Själv använder jag spån i hela buren då våra små hamstrar älskar att gräva runt .. överallt!

Vi har varsin skål till dom med sand i .. i början fungerar det utmärkt som bad men efter ett par dagar så har dom omvandlat badet till toalett/sopp-station (då är det bara att byta så dom får bada igen!)

Samt att dvärghamstrar ska eg leva 2 och 2 (om dom inte är kinesiska eller har haft problem att gå ihop men andra hamstrar förut)

Hon ser verkligen urgullig ut. :)

Lycka till med allting!

- Therese

[squash97]
6/11/12, 2:06 PM
#2

Vatten bad, nepp, de är inte bra för dem :/ Och man behöver inte ha två sandbad, jag tycker att det räcker med ett, men det är klart att man kan ha två också :)

Frosstis
6/11/12, 6:34 PM
#3

ser jättebra ut! :) om du känner för att ha 2 sandbad så ha det. ;)

det med vattenbad, riktigt dåligt :o hamstrar kan få lunginflammation av vatten. Så be henne ta bort det! :)

sen att de ska leva två och två.. köp en till dvärghamster (bebis) från en uppfödare! :) Jag tycker din hamster ser ut som en campbell.. fast säkert hybird ("blandras" av rysk vintervit och campbell) om den kommer från djuraffär. :)

Mamzan69
6/12/12, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack!

Har funderat lite på det där att skaffa en till, men är lite rädd att det ska hända något som gör att de inte accepterar varandra. Min dotter skulle bli helt ifrån sig om något sånt skulle hända.

Vi över tog henne i höstas, hon är 1 år nu. 
Visade sig vara en hybrid av vintervit o campbell, när vi tog med henne till en Hamster förening för bedömning :)
Hon är köpt på djuraffär..har bitit 2 ägare innan som då blivit rädda för henne o tröttnat.
Jag tänkte då att det kunde vara en ide att "rädda" henne o låta min dotter få se hur det är att ha ett litet djur att sköta.
O hon är inte rädd för henne..visst att hon biter ibland men då är det att hon helt enkelt vill vara ifred, annars går hon upp i handen när vi sätter ner den i lådan :)

Har redan funderat på när hon "ger upp livet"..då blir det 2 dvärghamstrar och inte från djuraffär ;)
Men vi hoppas att hon inte lider av att vara själv och hänger med ett tag till :)

[squash97]
6/12/12, 2:07 PM
#5

#4 Verkar ju jättebra! :D Lycka till :)

mandyosv
6/16/12, 3:26 PM
#6

Vilka superfina grejer i buren! du har fattat grejen med vad en hamster behöver.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Annons:
Upp till toppen
Annons: