Annons:
Etikett03-utställningssnack-träffar
Läst 2705 ggr
[hamster-expert]
5/27/12, 4:28 PM

vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är min hamster Merlin. tror att han är en campbells dvärghamster för han har annorlunda päls. den är inte som på mina vintervita, hans päls är mer tunn, len och som flistyg.  hon på djuraffären sa att han kommer från en uppfödning, så han kanske är renrasig?

har ingen aning om vilken färg han har, den är lite som på en vintervit saphire, fast inte lika blå. någon som vet vad han har för färg? han är nästan två år nu, men han kan kanske vara äldre en djuraffären sa för han känns/ser ganska gammal ut ijämfört med vad mina förra vintervita såg ut när det nästan var två år.

Annons:
[squash97]
5/27/12, 4:37 PM
#1

En bild kanske? :)

[hamster-expert]
5/27/12, 4:50 PM
#2

så nu finns det bild =)

[squash97]
5/28/12, 8:56 AM
#3

Såg det ;P

Jag tycker att han ser ut som en vintervit saphire…?

[Em_I_Am]
5/28/12, 5:01 PM
#4

Nej det ser inte ut som Campbells. Ser mer ut som en Vintervit eller mer troligt en Hybrid med lite sämre Sapphire. De blir lätt bleka och så om man inte färgavlar.

[hamster-expert]
5/28/12, 5:09 PM
#5

oki, men hur ser en campbells ut då? :P tycker bara hans päls är så konstig, har aldrig sett en annan vintervit med sån len o tunn päls. känns pälsen likadan på en campbell som på en vintervit?

[Em_I_Am]
5/28/12, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ja det gör den. Fast Campbells tycker jag har något längre päls än Vintervita. Här är en bild på en av mina Campbells. Mycket päls o väldigt tät :) Tror snarare din hamster antingen är gammal som du säger eller helt enkelt bara har lite sämre pälskvalitet.

Annons:
[Em_I_Am]
5/28/12, 5:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

En Campbells till. Jag tycker de har helt annorlunda huvud än Vintervita o de flesta Hybrider.

[Ingunn_1969]
5/29/12, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tycker också att det ser ut som en vintervit. Bifogar en bild på vår gamla avelshane Wellingtons Blue Water, han är snart 2 år och hans päls börjar bli lite trött. Han är också sapphire.

Mvh Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

nadilda
5/29/12, 12:41 PM
#9

#8 NAW, Blue Water är så fin! Han är gammel farfar till min hamster Vildvittrans Aska Glad

HamsterMarie
5/29/12, 6:22 PM
#10

Åh, Blue water! Han bodde ju här ett tag. Snutten. Hur länge har du haft honom? :)

Men som svar till TS:

Färgen är sapphire och eftersom h*n är från djuraffär är h*n antagligen en hybrid. Halvart mellan CB och VV.

[Ingunn_1969]
5/30/12, 9:33 AM
#11

Ja visst är han god fina Blue. En så snäll och sällskaplig gentleman han är! Nu har han gått i pension efter att ha tagit väl hand om sina ungar, efter sista kullen såg han ganska trött ut och jag funderade på om det var dags att ta bort honom, men efter några dagars vila och sällskap av två av sina lugnaste söner så piggnade han till och nu är det full fart igen. Sönerna får vara kvar och hålla sin gamla far med sällskap så länge han lever, det känns bra att ge en så duktig avelshamster en fin pensionstid.

Vi har haft Blue här sen december 2011.

När bodde han hos dig? Fick han några ungar hos dig och hur blev de i så fall?

/Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

HamsterMarie
5/31/12, 5:44 PM
#12

#11 När han var hos mig misslyckades parningen helt tyvärr. Honan vi planerat att sätta ihop med honom var inte alls intresserad och situationen blev bara värre för varje försök. Nu är jag lite osäker på datum. Har för mig att det var sommaren 2011 han kom hit, men som sagt minns jag inte riktigt. Hälsa till plutten från mig! =)

Upp till toppen
Annons: