Annons:
Etikett10-ot-off-topic
Läst 963 ggr
[squash97]
2012-05-16 18:24

Rädda TNR! (OT)

www.tnr-metoden.se/kampanj

Den statliga offentliga utredningen om en ny djurskyddslag presenterar avlivning som enda "lösning" för Sveriges förvildade katter.

Förslaget innebär på ren svenska att man vill sopa rent gatorna från oönskade djur, såsom man gör med gatuhundarna i balkanländerna.

Utredningens förslag är inte enbart oetiskt men även orealistiskt och "lösningen" saknar såväl logik som verklighetsförankring och intygar på en otrolig arrogans för djurens rätt till sitt eget liv.

(Kopierat från sidan) Jag tycker det är viktigt att denna info kommer ut och hoppas att så många som möjligt av er skriver på. Eller sprid det åtminstone, det gör ingen skada… På facebook, twitter, jag vet inte vad.

Hjälp till flr katternas skull och tala om detta för vänner, släktingar osv. Eller gå in på hittekatt iFokus, det är en början att läsa där.

Visst, alla tycker olika, men är det rätt att mörda friska djur, som kunde ha levt friska liv, såväl ute som inne? Jag tycker inte det.

Har jag glömt något, säg då till ;)

Annons:
Adrina
2012-05-17 18:10
#1

Bra du sprider! Detta är jättehemskt :( Ska också sprida.

[squash97]
2012-05-19 00:13
#2

#1 Japp, sprid alla som ser!! Då tycker vi samma ;) Visa släktingar, familj, vänner osv…

Upp till toppen
Annons: