Annons:
Etikett11-om-sajten-ifokus
Läst 1525 ggr
farthinder
2012-04-18 11:22

Få fart på DHiF

Aktiviteten här på dvärghamster i fokus är väldigt låg måste jag säga. Och det är synd, för jag tror att om vi väl tog tag i det så skulle vi nog kunna få det riktigt trevligt här :)

Så jag tänkte först och främst dela med mig av en åsikt jag haft ett tag.
Varför får man inte göra säljes-trådar?
Tycker det känns mycket mer seriöst att ha en grupp som heter typ Säljes/Köpes och att vem som helst får göra ett inlägg om vad som säljs. Att bara ha en tråd som heter säljes där alla lägger upp gör att det tappar gnistan. Det blir rörigt och den rensas inte när något blivit sålt.

Jag tror att många inte vill lägga upp kullar och saker som är till salu tack vare det.
Ta Hamster i fokus till exempel, där har de det systemet jag föreslog och jag tycker att det känns som ett mer seriöst sätt att hantera det på.

Något positivt med den förändringen skulle vara att det först och främst antagligen skulle bli fler inlägg här på dhif.
Kanske fler skulle känna sig nyfikna på att gå in att kolla osv.

Som en liten knuff i rätt riktning.

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

Annons:
NinjaKakan
2012-04-18 11:25
#1

Jag tycker verkligen att det ska finnas en köp och sälj kategori :)

Roligt, och inbjuder till mer aktivitet :)


NinjaKakan
2012-04-18 11:26
#2

Eller vänta, jag vet inte om jag missförstod ditt inlägg :P


farthinder
2012-04-18 12:04
#3

#1 Jag tror du förstod helt rätt :)
Jag menar att istället för att bara ha ett enda inlägg där folk lägger in saker som är till salu, så ska det finnas en hel kategori där folk kan göra egna köp & sälj-inlägg.

För i dagsläget så spärrar ju sajtvärdar och Medarbetare folks inlägg när de handlar om djur eller saker som är till salu

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

NinjaKakan
2012-04-18 12:05
#4

Jaha :P Ja men då håller jag med dig :) Det är bättre, och tråden blir ju inte lång heller, utan man får ha sitt eget, kan putta upp den osv :)


farthinder
2012-04-18 12:14
#5

Precis, och det är mycket lättare att gå in här och se en ny tråd där det står att det är en kull till salu, eller liknande.
Istället för att se att säljes-inlägget bara blivit uppdaterat, tycker inte det är lika spännande att kolla då :(

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

NinjaKakan
2012-04-18 12:16
#6

Nej, och dessutom måste man bläddra ner, och ja, det kanske inte heller är det du söker. Söker du en grön hamster, så är det bättre att få skapa en tråd om en grön hamster, än att du ska behöva kolla igenom massa andra annonser som inte intresserar dig.


Annons:
farthinder
2012-04-18 12:19
#7

hahaha en grön hamster :')
men du har precis rätt, det var precis det jag menade!
och jag tror att det skulle ge sajten en knuff i rätt riktning vad gäller aktiviteten här, den är ju inte särskilt stor längre.

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

NinjaKakan
2012-04-18 12:22
#8

Livlig fantasi Oskyldig

Vi får hoppas på att det går igen då :D


Malinolsn
2012-04-18 12:35
#9

Håller med ang. köp och sälj! Ärligt talat så går jag aldrig in i sälj-tråden som finns, man glömmer av den liksom.. Vore enklare om man ser på senaste inlägg att det står exempelvis (S) eller (K), då uppmärksammar man den mycket mer Glad

HamsterMarie
2012-04-18 15:22
#10

Ang. aktiviteten borde vi kunde fixa någon tävling elr liknande. Lite roliga artiklar har jag lovat att fixa också.

Säljes & köpes trådarna vet jag inget om varför vi har.

farthinder
2012-04-18 17:25
#11

#10 En tävling skulle vara jätteroligt! 
Get on with it :DD

Men kan inte du ordna upp det? Eller måste sajtvärden bestämma det? :)

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

HamsterMarie
2012-04-18 19:14
#12

#11 Pratar med den nuvarande sajtvärden först, så att det är ok. Sen får väl jag, eller om hon tycker det är kul - vi, fixa någon tävling i sånt fall.

Vad önskas för tävling i sånt fall? :)

NinjaKakan
2012-04-18 19:21
#13

Ni kan ha tävlingar ; Den fulaste dvärghamstergrimasen, sötaste hamstergrimasen, gäspande hamstrar, hamster som klarar en agilitybana snabbast, välter flest toalettrular utan att tröttna, dvärghamstern med mest mat i kinderna ^^

Bara lite brainstorming ^^


Annons:
HamsterMarie
2012-04-18 19:28
#14

Bra förslag! Vi får se vad det blir, om det blir av. :)

farthinder
2012-04-18 20:35
#15

#13 Låter som jättebra förslag :D

Hoppas bara vi får börja med säljartrådar också, då är jag nöjd :))

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

HamsterMarie
2012-04-18 21:19
#16

#15 Om du PM.ar Michaela-N, så får hon säga vad hon tycker.

farthinder
2012-04-18 21:28
#17

#16 då gör jag det! :D

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

farthinder
2012-04-18 21:50
#18

Hon håller med, men vill tyvärr inte ändra på något då hon inte vill hamna i knipa om den riktiga sajtvärden mot förmodan skulle komma tillbaka. :(

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

NinjaKakan
2012-04-18 21:52
#19

Men den lilla saker gör väl inget ? Då får väl den riktiga sajtvärden ta bort den igen ? :P Och hon hade väl inte varit inloggad sen januari vad jag förstod det som ?.Hoppas verkligen inte det hänt något.


Michaela-N
2012-04-18 22:13
#20

Jag ska tänka över det med säljes-kategorin. För jag håller verkligen med er. Tyvärr så verkar det i nuläget som om hon inte kommer tillbaka. Och det är ju en viktig manöver för att styra sajten i rätt riktning igen. Det tål att tänkas på. Tävling är jag helt för! Storma med idéer bara! Det ska dyka upp nya artiklar och tävlingar inom kort.

Annons:
saffran123
2012-04-19 20:30
#21

Ja bra idéer :3

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Upp till toppen
Annons: