Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 1525 ggr
Ebba_Hamster
2012-04-16 01:37

Förslag På vad jag ska göra?

Hej! Jag har en dvärghamster som heter Cola, han är ca 8 månader. I hans bur använder jag vattenskål då han inte vet hur man använder vattenflaska. Han har börjat försöka bada och kissar även i sitt vatten. Måste därför byta väldigt ofta! Nu till min fråga, Skulle man kunna ställa in ett fat med vatten på som han skulle kunna bada i eftersom han verkar tycka det är då skönt? På en vattennivå som bara är upp till 1cm?

Annons:
mjuhm
2012-04-16 20:28
#1

Hur har du kommit fram till att han inte kan dricka ur flaskan är min första fråga till dig?

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Frosstis
2012-04-18 15:12
#2

Hamstrar ska inte bada då de lätt blir förkylda och får lunginflammation och då och måste avlivas. Dålig ide..!

Frosstis
2012-04-18 15:13
#3

Btw har du sandbad? Dv.hamstrar gillar det jättemkt! Och för jag fråga varför du bara har en hamster?

mjuhm
2012-04-18 19:22
#4

Precis som paulinabieber säger så ska dem inte bada då dem har mycket lätt för att bli förkylda. Förkylning kan därefter leda till en lunginflammation, precis som #2 skriver.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Ebba_Hamster
2012-04-23 15:55
#5

Okej,

När jag köpte honom hade de i affären ingen vattenflaska bara en vattenskål, jag använde både och till honom i början men har drack bara ur vattenskålen.

Ja jag har badsand till honom. Jag har bara en hamster för att han inte hade något syskon. Och folk har sakt att de kan bita ihjäl varanndra om de är olika åldrar så vill inte riskera något.

Ebba_Hamster
2012-04-23 15:57
#6

Ska inte ställa in badvatten till honom isf. Undrade bara ifall man kunde göra det. Flört

Annons:
NinjaKakan
2012-04-23 22:27
#7

Vet du vad du kan göra för att få han att använda vattenflaskan istället ?

Det är inte bra med socker för hamstrar, men för att få han att intressera sig av vattenflaskan kan du ta lite liiiite honung och smeta ut runt själva metallsaken dom dricker ur. Hade en kille här hemma som inte ville dricka ur flaskan, men fyllde samtidigt på hela vattenskålen med spån så gjorde jag så. Det fungerade för mig iaf.

MEN du måste se så att han faktiskt dricker. Lägg in en extra bit gurka när du försöker vänja över honom till flaskan.


Upp till toppen
Annons: