Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1051 ggr
maja_hamster
2012-03-10 17:19

gallerbur/samlarlåda..?

Min hamster börjar komma upp lite i åren och har lite problem med att komma upp ur ett rör till nästa våning… Hon springer och kämpar men får till slut ge sig och klättra.

Jag tycker dt är så sorgligt att se henne kämpa sig uppför samtidigt som jag vet att hon älskar sin bur. Hur vet jag det ? jo,så fort jag släpper ner henne lös i rummet är det alltid sin bur hon spinger till,vill ej gå ut därifrån och springer och leker och gömmer sig i den…

Så,tycker ni erfarna att jag ska byta till em slama så hon slipper kämpa sig fram i sin bur eller tycker ni jag ska ha kvar hennes älskade bur och göra henne glad?

Tacksam för svar!

Annons:
mjuhm
2012-03-10 22:07
#1

Har du henne ofta "öppet" när du rastar henne? Det finns hamstrar som har fobi för större ytor (finns en på hamster.ifokus som haft sådana hamstrar). Så, att hon springer tillbaka till buren, inte vill gå där ifrån osv, det kanske beror på rädsla?

Jag tror ingen kan svara på denna fråga, då det är ditt hjärta du ska följa. Själv säger jag direkt "SAMLA LÅDAN!!", då jag är väldigt emot gallerburar.

Men, som sagt. Du ska följa ditt hjärta. Hon kan nog bli glad i samla lådan, men jag säger inte at hon inte är glad nu heller.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

moonbejb
2012-03-12 08:16
#2

Hon kanske bara vill tillbaka till sitt revir, byter du till en annan bur så blir ju det hennes revir, då kommer hon bara att vilja vara där. Ta med samma bottenströ som till den gamla buren när du byter så känner hon igen doften och kan känna sig mera hemma

maja_hamster
2012-03-14 20:22
#3

Jag rastar henne varierande. Ibland stora öppna ytor och ibland är det grejer överallt. Toarullar,tunnlar,äggkartonger… ja,du fattar ;)

Om jag följer mitt <3 stannar hon kvar där hon är idag… men kan ändå inte välja. Vill göra ett bra avslut på hennes liv lixom.

Frosstis
2012-03-14 21:06
#4

Om du vill ha ett bra avslut är det ju bäst att hon får vara i sin käraste bur ..

Upp till toppen
Annons: