Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 6764 ggr
Tiger13
2/29/12, 8:05 PM

lite hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej :)

Eftersom ni är duktigare än mig om hamster så vill jag ha lite hjälp..

Jag ska ju förmodligen skaffa två roborovski och jag försöker hitta en bra bur för de.

Och då har jag hittat denna bur, är den bra för dom?

Måtten är : 53x34x23 cm (L*B*H)

Annons:
mjuhm
2/29/12, 8:49 PM
#1

Roborovskis ska helst inte ha galler, & rör ska man undvika att ha till hamstrar om hamstern sover i rören & kissar. Kisset kan fräta upp huden på hamsterns mage.

&är du nybörjare inom hamstrar så är roborosvkisar inga nybörjar arter :)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

HamsterMarie
2/29/12, 9:41 PM
#2

Instämmer i det Mjuhm skriver. Ska du i alla fall skaffa robbar ska du ha en stor bur, massvis med gömställen. Exempelvis ett terrarium.

Tiger13
3/1/12, 8:20 AM
#3

#1 jo just det, det var därför man inte fick ha rör.

Jag är inte jätte nybörjare men jag är inte jätte bra heller men försöker hitta mycket fakta :)

Men jag har ju förstått att roborovski kan vara svåra att få tama men om man gosar med de varje dag och pysslar om de kan man då ha en chans att dom blir tama? :)

NinjaKakan
3/1/12, 10:39 AM
#4

Ärligt talat, om buren så hade jag inte köpt den. Den ser superroligt ut, men du kommer inte kunna ändra om i den och det är svårt att få plats med flera saker och möblera runt.

Hade jag varit dig, så köp en neutral bur så du kan möblera om efter smak och ha vad du vill i ^^ En samla låda på ikea t.ex ^^


NinjaKakan
3/1/12, 10:40 AM
#5

Och sen har jag känslan av att otama hamstrar hellre blir i rören istället för att umgås med dig ^^


mjuhm
3/2/12, 12:05 PM
#6

#3 Självklart blir det ju så, men roborovskis blir väldigt lätt stressade också.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: