Annons:
Etikett10-ot-off-topic
Läst 1535 ggr
Wand
2012-02-09 22:52

Varning för djurköpare

Vill varna folk, framförallt i Gävleborgs län, som ska sälja djur. Alla smådjur. 

Det finns en tjej (skriver inget namn, ni får PMa om ni vill veta) som köper djur här och där. Hon köpte bl.a chinchillor utav mig som hon aldrig betalade och som hon vanvårdade något otroligt innan de räddades av en vän där de nu har det bra.

Hon köpte möss och två har dött pga hennes okunskap, och hon bryr sig inte om rätt skötsel, hon bryr sig inte om djuren över huvudtaget.

Någon i hennes familj matade antagligen katten med ett marsvin. 

Familjen fick passa en bekants fåglar och tog död på allihopa. 

Och hon mailar ständigt till folk som säljer djur och vill köpa - därför vill jag varna er för denna människa. Hon är enbart 12 år(jag fick inte veta hennes riktiga ålder förrän chinchillorna flyttat), så förhoppningsvis är det inte många som går på hennes galenskaper, men även om föräldrarna går med på det och går i god för henne så ska ni inte lita på någon utav dem. Föräldrarna bryr sig inte och försvarar detta. 

Om detta inlägg strider emot sajtens regler så ursäktar jag, men jag känner att jag nått bristningsgränsen och tänker inte hålla munnen stängd.  

Det går inte polisanmäla då det inte finns några bevis på sakerna hon gör/gjort, att hon missköter djur. Tyvärr. Men jag väntar på ett tillfälle så jag kan se till att hela familjen får djurförbud för all framtid.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Adrina
2012-02-10 07:42
#1

Bra att du sprider! Låter riktigt hemskt.

HamsterMarie
2012-02-10 16:25
#2

Åh, hemskt!

Var tvungen att kolla alla mina hamsterköpare till den nuvarande kullen. :/

mjuhm
2012-02-10 16:30
#3

Usch! Fy så himla hemskt! Hur kan man göra något sånt..? Gråter

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Flöffo
2012-02-10 17:45
#4

GråterGråter…….. tack för varningen även om jag inte bor nära där och inte säljer några djur

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: