Annons:
Etikett03-utställningssnack-träffar
Läst 1283 ggr
Flöffo
1/28/12, 7:19 PM

Hur vet man att hamstern är renrasig?

Hej!Idag kollade jag runt på forumet som vanligt.Men då tänkte jag på en sak.Hur ser man om jag har en renrasig eller en hybrid?Båda är från djuraffär.Jag kan tuvärr inte visa en bild just nu men kolla i mitt album på Casper och Bonny.Dom är från samma djuraffär båda två.Så tycker ni dom värkar renrasiga?

//Flöffo

Annons:
mjuhm
1/28/12, 8:04 PM
#1

Kommer dom från djuraffär är dom troligtvist hybrid.

Det finns nästan ingen vintervit som är helt renartig, alltså inte helt 100%. Till exempel mandarinen som uppkommit genom hybridavel.

Dock kan man ju "säga" att den är renartig, om den kommer från en uppfödare där man har stamtavlor otroligt långt bak i släkten, eller att bara "närmsta" släkten är vintervita (om man inte vet längre bak).

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Flöffo
1/28/12, 8:13 PM
#2

Okej

//Flöffo

HamsterMarie
1/28/12, 9:10 PM
#3

Precis som mjuhm säger är det inte ofta djuraffärer har helarter. Det beror ju på att de köper hamstrarna från en grossist som inte bryr sig om arterna. Däremot kan djuraffärer ta in hamstrar från uppfödare ibland, men då står det oftast på en lapp vid buren.

Vad jag vet kan man inte se att hamstern är en helart. Däremot kan man ibland se att det är en hybrid.

Upp till toppen
Annons: