Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1903 ggr
Felii
2012-01-17 14:04

Hamster sjuk, redan...?

Hejsan!

Några kanske vet att för någon månadsedan köpte jag två dvärg hamstrar?!

Jo, jag var borta helgen som varit, nu, + måndag, igår alltså.

Mina kusiner, som själva oxå haft hamstrar, tog hand om dem.

Men nu är det så här, att ena hamstern, klixan, har fått några, ja, hur ska man beskriva?

Det är som knölar på 'tassarna, och på magen, och hon vill bara vara för sig själv…

Kanske måste vi ta bort henne, redan?

Jag har satt klixan och Kockos i olika burar, ifall det smittar? Jag vet inte

Någon som kanske vet vad det kan vara?? oO

Ja du...

Annons:
HamsterMarie
2012-01-17 17:35
#1

Skulle vara lättare med en bild. Skulle det kunna vara sår? Bett från Kockos t.ex. Hur stora är knölarna? Är det rött runt om?

mjuhm
2012-01-17 22:25
#2

Bild skulle verkligen uppskattas då det kan vara svårt att bara säga "rakt av" vad det kan vara. Glad

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Bruden-Mbuti
2012-01-18 16:10
#3

när jag letade info om ringorm nyligen så hittade jag en sida där det stod att hos vissa kan det bli som svinkoppor, vätskefylda blåsor, sen spricker de sönder och det blir skorpor.

behandlas det inte så hinner det bli ringorm över ett större område.

kanske kan det vara nåt sånt din fått.

då är det smittsamt.

skulle finnas en receptfri salva på apoteket som var för människor som man skulle smörja på. (vet inte om det stämmer då jag (våra djur) inte är drabbade).

googla å se om du hittar några bilder som kan likna de blåsor din ham har.

mjuhm
2012-01-18 18:29
#4

Ringorm är så fruktansvärt smittsamt!

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Jounapä]
2012-02-05 00:51
#5

Oj! Jag hade en guldhamster som dog när han va ca 5 månader gammal, vi vet inte vad det var men det kändes som att han hade lite knölar precis bakom huvet och så slutade han motionera så han blev jättetjock. Men det låter inte som samma sak med din hamster. Vet faktiskt inte vad det kan vara, är inte så bra på sånt. Men hoppas det blir bra! Är lite efter med kommentaren här ifs men.. Tungan ute

Felii
2012-03-28 16:00
#6

Hej igen!

Har tyvärr behövt ta bort både Klixan och Kockos.

Har för mig att veterinären sa att de hade ringorm. Men det var ngt ben som var brutet på Klixan, och då var det bäst att ta bort henne. Senare fick vi ta med Kockos till veterinärn av någon anledning, där fick vi reda på att han skulle behöva en operation som skulle kosta väldigt mycket… (kom bara en ihåg hur mycket?.)

Så det kändes som int så värt att betala för en hamster som ändå kanske inte skulle leva så värst många år…

Ja du...

Annons:
mjuhm
2012-03-29 13:53
#7

Jag tycker det är värt oavsett hur länge ett djur lever. :)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Michaela-N
2012-04-01 08:16
#8

Och jag tycker inte det är värt att operera, både för pengen och för hamsterns skull.

Upp till toppen
Annons: