Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1218 ggr
[Em_I_Am]
2012-01-05 19:00

Vilken är din favoritfärg hos Vintervita?

Såg att Hamster i fokus har en likadan undersökning fast med guldis-färger. Så jag tyckte vi skulle ha en här också ;) Eftersom jag inte är insatt i Campbells färger så kör jag bara på Vintervita.

Vilken är din favorit? Kommentera gärna varför, om du har en hamster med den färgen eller om det kanske är din drömhamster :)

Annons:
Wand
2012-01-05 19:03
#1

Mandarin pearl! ^_^

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Lamina
2012-01-05 19:09
#2

Sapphire Pearl! Hade en hona, Sahara, som var det. Kritvit med svarta ögon. Min favoritfärg på alla djur, men extra fint på smådjur. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Em_I_Am]
2012-01-05 19:14
#3

#2 Jag är också svag för vita smådjur med svarta ögon! Sååå vackert. I skrivande stund är min nya Sapphire Pearl hane på väg hem till mig. :D

Jag själv kan egentligen inte välja. Jag tycker alla färger är så himla fina. Särskilt om de är "bra" En riktigt bra Sapphire är otroligt vacker! Likaså en Pearl eller Agouti. Mandarin i alla dess former är också fint och det är en teckning som intresserar mig mycket så jag röstade Agouti Mandarin. Men jag hade lika gärna kunnat rösta på vad som helst känner jag hihi.

mjuhm
2012-01-06 01:42
#4

Mandarin pearl & sapphire pearl, men jag valde mandarin pearl. Glad

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Em_I_Am]
2012-01-06 11:13
#5

Även om Agouti Mandarin leder verkar Mandarin Pearl vara populärt. Själv tycker jag också att de är väldigt vackra men synd att så många tappar sin fina färg på ålen när de blir äldre. Eller ja, det är vad jag har läst. De kanske behåller färgen bättre nu för tiden.

Escaflo
2012-01-06 12:03
#6

Jag verkar vara den enda som röstade på Sapphire. :P De ser så mjukis ut.

Hejsvejs~

Annons:
Magda
2012-01-06 12:06
#7

jag hade himla svårt att välja.. skulle vilja ha en liten gosboll i varje färg SkämsSkrattandeOskyldig

[Em_I_Am]
2012-01-06 12:22
#8

Haha jag med! Vill ha alla Oskyldig

Absolutpea
2012-01-06 19:03
#9

Agouti Mandarin, dom är så himla fina och Saffran är så himla fiin! :D

[Em_I_Am]
2012-01-06 19:05
#10

Jag håller med dig! Han är superfin och har kanonsnygg färg! ;) (inte alls partisk hehe)

Absolutpea
2012-01-06 19:08
#11

höhö, ja. Han är fin! Min lillebror är överförtjust i honom och vill hålla honom hela tiden.. dock är jag inte lika sugen på att Isac ska vara i mitt rum hela tiden ;) men Saffran är en riktig goding och hela min familj har blivit förtjust i honom. Haha, mamma med trots att hon inte vill erkänna. ;) Hon vet att jag kommer tjata om mer hamstrar då! ;)

[Em_I_Am]
2012-01-06 19:17
#12

Haha men jag tror det är något lite speciellt med Saffran. Jag vet inte hur gammal din lillebror är visserligen. Men hos Eva va han hennes barnbarns favorit. Här va han en av få min son visade lite intresse för (annars pysslar han bara med sina tjejer) och nu din lillebror. Gulligt tycker jag.

Nä jag förstår att hon inser faran med att erkänna att hamstrar är fantastiska ;) Har hon sagt vad hon tyckte om mina nakenfisar då? Dom brukar folk antingen bli överförtjusta i eller inte gilla alls.

Absolutpea
2012-01-06 19:25
#13

ja, det tror jag med :) Isac är tolv år, så lite skillnad men ändå saffran verkar charma barns hjärtan! :)

Haha, ja. Hon har lärt sig, hon har ju haft fem barn att lära sig på. Hon har blandannat köpt ett par sköldpaddor till min storebrorsa, som jag fick ärva för att han tröttnade. Och en ödla också fick min äldsta brorsa, men han tröttnade inte så den slapp jag som tur va. ;) så vi har också två sköldpaddor här hemma, som jag är bunden att ta hand om.. varje vecka, rengöra akvariet. tror inte sköldpaddor är min grej, mycket jobb och bara för att kolla på..

Haha, ja. Hon har sagt vad hon tyckte. Hon tyckte dom var coola och söta, men hon tycker vanliga katter är sötare ;) Det är ju lite en smaksak antar jag. Vi har ju vår nakenvovve så för mig gör det ju inte så mycket. Jag har ju liksom "vant" mig eller vad man säger. Så jag tycker dina katter var grymt söta, likaså tycker jag min hund är grymt söt också medans mina kompisar tycker att han är skitful. ;)

Annons:
[Em_I_Am]
2012-01-06 19:31
#14

Urk, jag har också fått ta hand om sköldpaddor. Rödörade. Min pappa fick dom på jobbet i 40-års present av arbetskamrater som trodde de va lite roliga. Pappa ville så klart inte ha dom men jag blir ju kär i alla djur så jag tog hand om dom. Jisses vad de växte och en bet mig en gång. Trodde hela fingret skulle ramla av. Kom också fram till att sköldisar inte är något för mig så jag omplacerade dom faktiskt. Jag ville inte göra det först men sköldpaddor blir ju gamla som fasen och jag kunde inte tycka om dom sedan de bet mig hur mycket? jag än försökte. Jag va inte så gammal då heller så jag blev ganska rädd för dom :-P

Haha det kan jag förstå. Det är ofta så. Själv tycker jag att mina är mycket finare än vanliga katter så klart. men det är ju som det ska vara eftersom det är jag som äger dom hihi ;) Jag älskar nakenhundar också! Hade gärna haft en eller två. Men inte nu. Kanske sen någon gång.

Absolutpea
2012-01-06 19:48
#15

Haha, nej. Sköldpaddor är lite.. äckliga. Ja, en av dom har bitit min lillebror med och dom är skitstora nu. Jag har försökt leta efter omplaceringshem, men ingen vill ha dom. Jag är skit rädd för dom och vill inte hålla i dom ens när jag ska städa akvariumet för dom bits och så. usch, sköldpaddor är något jag inte gillar, det kan jag erkänna!

jo, men det djur man har gillar man ju bättre. Självklart :) ja, när du ska hämta Saffran så får du ju hälsa på lilla vovven också och se vilken det skillnad det är på dom och nakenkatter. :) Jag gillade dina katter i alla fall! :)

Upp till toppen
Annons: