Annons:
Etikett10-ot-off-topic
Läst 7107 ggr
[Dominik]
2011-12-27 19:45

NYA HAMSTRAR! DET FUNGERADE!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja….Nu är jag tillbaka här på dh.ifokus, och så har jag köpt två nya hamstrar idag, eftersom jag vill göra ett nytt försök med att sätta ihop min stora hamster med den nya. Alla har rätt till en vän…eller två :D

Så jag skulle köpa bara en hamster till, men det blev två istället! Dom kom fram och började nosa så jag tog hem dom!

Det fungerar jätte bra, dock så pep dom lite i början, men nu så sover dom med varandra i buren :D

Dildo och Aslan heter dom!

Annons:
Wand
2011-12-27 19:46
#1

Åh, mandarin som är så fint! Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Ambellah
2011-12-27 19:47
#2

skämtar du?

Dildo.. stackars hamster

men söta var dem allt!!

Mvh Alice och Morpen :)

Fjordell
2011-12-27 19:48
#3

Dildo?! Hahaha, åh jag dör :')

[DvärghamsternArvid]
2011-12-27 19:50
#4

Dildo.. ?

[Kamillah]
2011-12-27 19:51
#5

Ganska säker på att det ska stå *Bilbo….

[DvärghamsternArvid]
2011-12-27 19:52
#6

Naee, B o D är inte så pass nära varran att man skriver Dildo ist för Bilbo

Annons:
[Em_I_Am]
2011-12-27 19:55
#7

Haha jaja, jag känner en katt som heter Runken (ägs för övrigt av en av Sveriges främsta (och absolut bästa) Sphynx-uppfödare, så jag tycker inte Dildo va så farligt haha. Men söta va dom och härligt att de trivs ihop!

[DvärghamsternArvid]
2011-12-27 20:01
#8

Hehe, ok. ; )

[Dominik]
2011-12-27 20:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#1 Jag vet! Älskar gula djur :D

#2 Har en annan mandarin som heter Balle haha gillar konstiga namn :D

#3 Jag med, dog lite smått :D

#4 Ja

#5 Nej, Dildo ska det stå :)

#6 Jag känner en mus som heter Runkpapper. Tror att jag vet vem uppfödare du pratar om är :D

Balle och Dildo

[Dominik]
2011-12-27 20:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här är hamstrarna i petboxen där dom fick träffa varandra

[Dominik]
2011-12-27 20:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Aslan och Dildo

Fjordell
2011-12-27 20:17
#12

Härligt med lite annorlunda namn! Riktigt söta är de också :)

MagicMuggle
2011-12-27 23:17
#13

haha ojojoj vad jag skrattade när jag läste Dildo och Balle x'D

söta ♥

ska köpa 2st på Torsdag :D längtar längtar längtar! :D

Annons:
[Bibbo]
2011-12-27 23:30
#14

HAHAAHAHA Dildo så sött namn AHAHHA :)

[Dominik]
2011-12-28 09:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Fast dildo hette Simba i början, men sen ändrade jag mig och ville att han skulle vara mer epic!

Här är Aslan……och ofc Balle i bakgrunden

Bruden-Mbuti
2011-12-28 13:03
#16

på tal om knäppa djurnamn så vet jag en hund som hette dildo.

det var så pinsamt varenda gång man var ute med dom på hundpromenad å när hon vid inkallning stod å ropade-Dildoo kom hit. snälla Dildo kom nu.

hon insåg att så kunde hon inte stå å ropa så hon döpte om honom till Snorre. vilket inte var så mkt bättre.

den hunden fick nytt namn säkert en gång i månaden. när den var runt ett år blev det Truls å det hette han tills han somnade in, han blev 14år.

fina hamstrar du köpt. hur gammal är Balle och hur länge var han ensam?

[Dominik]
2011-12-28 15:42
#17

Balle är nästan 5 månader gammal och har bott ensam hela sitt liv, då han bråkade med den förra hanen, den andra var dominant…tänker aldrig mer köpa djur från uppfödare o random personer.

[Dominik]
2011-12-28 15:43
#18

Dom andra, små, är ungefär 5-6 veckor ;)

Bruden-Mbuti
2011-12-28 17:40
#19

när det gäller köp av dvärghamstrar så vet man aldrig i förväg hur det ska gå. syskon kan leva ihop i några månader och helt plötsligt börja slåss.

sånt kan ingen uppfödare se i förväg.

likaså kan ett par(hona med hane) börja slåss. de kan ha bott ihop. hjälpts åt att fostra ungar och utan förvarning bli osams på blodigaste allvar.

det är ju som med vilket flockdjur som helst. en dag kan de bli hur osams som bara den.

se på hästar, de kan ha funkat ihop bra i några år å en dag svänger det å en blir mobbad, utfryst. helt utan förvarning.

hundar, katter osv likaså.

så att förebrå en uppfödare för fel info är lite fel. man har ju facit i hand först efteråt.

[Dominik]
2011-12-28 18:36
#20

Ja, det är sant, men om nånting händer så finns det ikealådor!

Blir förbannad på uppfödare då dom säger typ så här " "Jo, dom flesta uppfödare hanterar sina djur varje dag, dom håller på med dom och tämjer dom".  Hur i hela världen ska man kunna hinna ta hand om 10000000 djur? Djuraffärer är åtminståndet ärliga.

Annons:
[Em_I_Am]
2011-12-28 19:13
#21

Det är få uppfödare som har så många djur. Jag väntar kull och har just reggat mig som uppfödare. Jag hanterar ALLA mina djur varje dag, låter dom komma ut och motionera 1-2 timmar varje kväll alla dagar. Jag vet inte vilken uppfödare du har köpt hamster av men det är inte bra att dra alla uppfödare över en o samma kam om du varit missnöjd med en enda.

Dessutom är det djur vi pratar om, inga saker med fulla garantier som en mobil från Nokia. Oavsett hur bra uppfödaren är, hur bra djur hon/han avlar på kan man få en individ som kanske inte är lika framåt som sina kullsyskon, inte tycker om alla burkamrater osv. Vill man ha såna garantier är det svårt att köpa djur över huvud taget…

NinjaKakan
2011-12-28 22:21
#22

När blev djuraffärer ärliga ? Tror inte du skulle kunna gå dit och fråga om det är bra att ha hamstervadd till sina hamstrar och dom skulle svara; Nej absolut inte, vi har det bara för det ser fint ut. Eller ?

Nej djuraffärer är inte ärliga och inte speciellt noggranna heller.


mjuhm
2011-12-28 22:31
#23

Va kul att det fungerade!Skrattande
& supersöta är dem alla tre :).

Men lite komiskt att du tidigare sagt att du inte tycker att dvärghamstrar ska vara två & två. Flört

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

NinjaKakan
2011-12-28 22:32
#24

Håller med mjuhm. Roligt att det fungerade iallafall,


mjuhm
2011-12-28 22:35
#25

Läste nu igenom tråden.

Djuraffärer - Oärliga idioter som absolut inte vet nånting. (De flesta djuraffärer). Man ska verkligen inte köpa där ifrån… Helt sjukt att dom ens säljer djur.

Uppfödare - Tummen upp! Där hanteras djuren varje dag från födseln. JAg vet EN uppfödare som inte gör det, & det är Helena på roslagens då hon har väl kring 160 dvärgar om jag inte minns fel.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mjuhm
2011-12-28 22:36
#26

#25 Shit, dom hanteras inte från födseln, utan från då dom öppnar ögonen ^^.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Em_I_Am]
2011-12-28 22:39
#27

#25 Det är sant att Helena har många hamstrar. Men eftersom de är avlade för att vara trevliga (vilket djuraffärshamstrar inte är) är det stor skillnad på en hamster som kommer från henne som inte är hanterad väldigt mycket än en ohanterad hamster från djuraffär. Hennes hamstrar är lugna och trevliga och blir tama på ett kick (min Alexander från Roslagens bet ju när han va ny här hemma men det visade sig ju att han hade ett sår i kindpåsen som gjorde att han hade ont och va vresig, i samma stund antibiotikan verkat och såret blivit bra blev han otroligt snäll och supergosig).

Annons:
mjuhm
2011-12-28 22:42
#28

#27 Precis! Även om hon inte hinner med att hantera sina ungar, så blir dom ändå supertrevliga, efterssom (som du sa) att dom är avlade till det. Glad Nu har jag ju själv inte någon hamster från henne, men man har ju hört en hel del. Glad

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Em_I_Am]
2011-12-28 22:46
#29

#28 Exakt. Som hon själv säger kan en hamster från Roslagens plockas upp av vem som helst direkt. Sen att de behöver någon vecka för att bli sådär riktigt mysiga att de kommer och klättrar upp själva i handen tycker inte jag är något hinder. Hon avlar aldrig vidare på hamstrar som bits eller inte är trevliga. Så jag har inga problem att köpa hamstrar av henne. Alexander är idag den lugnaste av alla mina hamstrar. Längtar till den 13:e januari när min lilla Agouti Pearl flicka och ev. någon till från Roslagens kommer :D

[Dominik]
2011-12-28 23:47
#30

Nä, ni kan inte dra alla djuraffärer över en kam. Min bästa vän jobbar på en djuraffär, och djuraffären säljer reptiler och gnagare. Gissa vad? Han har reptiler och gnagare hemma, och jag brukar snacka med honom om hans djuraffär. Dom tar hand om sina djur på ett jätte bra sätt, och det gör djuraffären jag köpte hamsterna i med. Dom hade hamstervadd i terrariet men djuraffären säljer det inte.

Dessutom är dom jäkligt tama! Jag litar på ägaren då jag känner honom :P

Men nu är djuraffärs snacket över…vill inte se sånt här!

Hamsterna fick springa på skrivbordet idag och om två månader ska dom kunna joina Balle och springa runt i mitt rum och bygga bo bakom skrivbordet :)

Bruden-Mbuti
2011-12-28 23:53
#31

var från min sida inte menat att låta elakt el hårt.

iallafall är det kul att få läsa att det funkar att sätta ihop yngre med äldre.

har man tålamodet och viljan så brukar det funka.

bra att du tog upp det så andra får se att det kan funka.

ibland tror jag det beror lite på hur man är själv mot och med djuren.

är man lugn å djuren känner sej harmoniska då funkar det nog bättre än om man är orolig. ens oro smittar till djuret/djuren.

[Dominik]
2011-12-28 23:57
#32

#31 Jadå. Dom satt i en stor petbox hela dagen då jag behövde sova, och sedan fick dom träffa Balle…En efter en fick träffa varandra på skrivbordet, sedan tvättade jag allting i terrariet med sprit, och har bytt ut allting som inte var gjort av plats and there we go!

Dock så är dom små lite rädda för Balle….han är 3 gånger större än va dom är :/

mjuhm
2011-12-29 00:05
#33

#30 Det är ju bättre att sälja hamstervadd än att använda det.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Adrina
2011-12-29 12:32
#34

Vissa personer tycker jag borde hålla tyst litegrann, vet många som har blivit otroligt irriterade på Dominik i fler trådar. Och visst jag kan tycka att han är rätt rolig som ändrar sina åsikter hit & dit och skriver ibland saker han kanske inte borde skrivit. Men jag ser det på ett komiskt sätt & jag tycker inte vi ska gå på Dominik för det, ni är faktiskt rätt taskiga.

Annons:
NinjaKakan
2011-12-29 12:35
#35

Eller så säger vi bara vad vi tycker :) Man har ju rätt till åsikter, sen så kan man lägga fram dom på ett snyggt sätt, vilken jag anser vi har gjort också :D Hade varit värre om man hade kastat fram det som att Dominik är dum i huvudet och kan inte ett skit osv osv. Nu menar jag inte att han är det och det tycker jag inte heller utan man får lägga fram åsikter snyggt helt enkelt.


[aammE]
2011-12-29 18:39
#36

Men jag då? Jag är uppfödare och jobbar på zoobutik. Gör det mig både okunnig och kunnig på samma gång? Blir så arg när vissa säger att man inte skall dra alla uppfödare över samma kam men sedan drar man ALLA som jobbar på zoobutik över den där jävla kammen…

Nej, jag skulle inte rekomendera hamstervadd till någon. Brukar alltid säga att toapapper fungerar lika bra i husen och att man kan låta hamstern leka med vaddet under uppsikt om man vill. Förklarar även vilka foder som är bra (skulle aldrig rekomendera gnagarblandning till kanin ex.) och varför, säger alltid att de ska ha kött och grönsaker flera gånger i veckan SAMT förklarar att det är lag på att dvärghamstrarna ska vara två.

Sedan kan jag hålla med om att kvalitén på djuren från Imazo sällan är bra, men det finns undantag och vi säljer inte sjuka eller agressiva djur.

NinjaKakan
2011-12-29 18:44
#37

Superbra att ni gör det, men många här har träffat på oseriösa djuraffärer som inte skött sina djur och försökt pracka på en hamstervadd,saltsten och mineralsten vilket senast hände mig i måndags. Jag drar inte alla över en kam,  (du kanske inte syftade på mig men jag svarar ändå :) )jag är väl medveten om att det finns seriösa och kunniga människor i djuraffärer men som sagt, många har träffat på oseriösa människor, som man gör inom alla yrken. ^^ Har själv en djuraffärshamster och dom jag köpte ifrån är väldigt duktiga och kunniga, men därimot verkar det som jag snarare haft tur med henne eftersom hon är väldigt snäll, och enligt många åsikter så verkar det som sagt vara mer tur än vanligt.


Bruden-Mbuti
2011-12-29 19:10
#38

jag sålde förut guldhamstrar till flera zoobutiker i stockholmstrakten.

med åren såg jag vilka som brydde sej, ställde frågor och ville lära sej om djuren.

numera säljer jag bara till 3 butiker. de jag tycker sköter sina hamstrar bra.

vet även andra uppfödare som säljer till zoo.

så det är inte alla hamstrar som är från de sk stora grossisterna därför kan man inte dra vare sej den ena eller andra över en kam.

det finns som inom alla andra områden- bra och dåligt.

sen behöver det ju inte vara så att det jag tycker är dåligt upplever andra också som dåligt, nä de kan tycka det är bra istället. alla är vi olika.

[Dominik]
2011-12-29 23:37
#39

Bdåda uppfödare och zooaffärer är bra, snacket om det är över nu, tack!

Så igår började jag tro att Dildo o Aslan mobbade Balle lite smått eftersom dom ville inte sova med honom, och Aslan var as rädd för Balle, så fort Balle vile sova med honom började kan pipa…..Men nu går det bra, dom sover med varandra och mår bra och är AS TAMA OCH TREVLIGA! Jag börjar tro att jag gillar dom mer än möss

Btw idag flyttade dom tre till mössens bur och mössen flyttade till hamsternas terr :)

Imorgon fixar jag lite leksaker och foderblandning och grönsaker :D…jaja dom fick morötter, ärtor, majs och äpple idag men jajaja

Slänger ett litet video :)

mjuhm
2011-12-29 23:53
#40

#39 Åh så fina! Skrattande

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Dominik]
2011-12-30 01:11
#41

#40 Tack

Dildo <3

Annons:
[Em_I_Am]
2011-12-30 01:14
#42

Jätte fina är dom!

NinjaKakan
2011-12-30 10:42
#43

Mandarin är ju sååå fint. Helt kär i den färgen :D Skönt att det fungerade. Köpte själv en dvärghamster till i måndags, men det verkar inte som det kommer fungera :/


[Dominik]
2012-01-02 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

#43 Gillar också mandarin, men vill så gärna ha en blåögd blue color point siamese dvärg hamster…..fast sådana existerar inte…i alla fall inte just nu.

Fotade hamstrarna idag :D

Balle och Dildo :D

[Dominik]
2012-01-02 13:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Tänkte på det med namnet….och Dildo fick ett namn till :D Samson

[Dominik]
2012-01-02 13:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Exakt så här ser dom ut in real life

[Dominik]
2012-01-02 13:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Aslan <3

[Dominik]
2012-01-02 13:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Å så avslutar vi med en riktigt fin bild på Aslan

Annons:
soula
2015-03-26 16:54
#49

Söta hamstrar

MilaandMrfluffy
2015-03-26 19:40
#50

SÅ SÖÖTAA :DDD

MilciaPL & The Gang

Upp till toppen
Annons: