Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 2794 ggr
[Em_I_Am]
2011-11-17 16:23

Uppfödare i Småland/Skåne?

Jag satt och tittade på hamsterföreningens Uppfödarlista men enligt den finns det bara en hamsteruppfödare i Skåne och då va det guldisar hon föder upp. Ingen i Småland i närheten där jag bor. Finns det verkligen inte fler eller är listan ouppdaterad?

Annons:
Escaflo
2011-11-17 18:42
#1

Jag har försökt hitta någon uppfödare, registrerad eller hobby, i närheten av Kalmar (eller Växjö) men inte hittat någon. Ljungby är verkligen det närmsta. Obestämd

Hejsvejs~

[Em_I_Am]
2011-11-17 19:36
#2

Gud så trist. Är sugen på att eventuellt avla i framtiden men det är mycket lättare om man har någon uppfödare på nära håll man tycker är bra. Så man kan köpa hamstrar o ev. låna hane.

nadilda
2011-11-18 08:16
#3

Det finns en i skåne tror inte den i registrerad men jag har varit i kontakt med den och den verkar bra, sök på lejonhjartas.se så kommer du till den

[Em_I_Am]
2011-11-18 12:08
#4

Jag har varit inne på hennes sida och tittat innan. Vet att hon köpt sina avelsdjur från Ewa och från djurbutik i Eslöv. Så ja. Då kan jag lika gärna köpa hamster på Värnamoo Zoo som aldrig köper grossistdjur. De köper från lokala uppfödare men utan stamtavla skriver de. Alla djuren är handtama.

Det är svårt att få tag på hamster här nere. Och kronoskogens kommer ju min tjej ifrån så jag hade velat köpa någon annanstans ifrån. Ska ta en till kull på min mandarin hona nämligen.

whiteangel2
2012-01-28 12:32
#5

Jag kommer inom kort att starta uppfödning och omplaceringshem här i småland, i Kalmar

Marre

[Em_I_Am]
2012-01-28 15:32
#6

Ja och jag fick också ta saken i egna händer o börja föda upp Vintervita hehe. Snart även Campbells.

Annons:
mjuhm
2012-01-28 16:09
#7

Här uppe finns det också bara en uppfödare, & hon föder upp guldisar. Så trist tycker jag. :/

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Em_I_Am]
2012-01-28 16:24
#8

Ja det är synd. Det är svårt med dvärgar överallt nästan. Vintervita är det inge många som satsar på alls ens i Stockholmsområdet där många uppfödare håller till. Lite därför jag tänker plocka in Campbells också. Inte för att det finns många uppfödare på dom heller. Får se om den nya dvärgföreningen kanske kan hjälpa till att få ett litet uppsving igen kanske :)

Lemonneater
2012-06-17 03:08
#9

jag har lust att starta en liten uppfödning själv sen men det dröjer ett tag haha. men då kommer det finnas en i växjö ;)

Lemonneater
2012-06-17 03:08
#10

jag har lust att starta en liten uppfödning själv sen men det dröjer ett tag haha. men då kommer det finnas en i växjö ;)

Upp till toppen
Annons: