Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 1896 ggr
NinjaKakan
11/2/11, 1:21 PM

Ni som föder upp Campbell

Av ren nyfikenhet, och (lite intresse) . Ni som föder upp Campbell, hur mycket? säljer ni ungarna för ? Jag är väl lite intresserad av att köpa en campbell fröken, eller 2.. Men vad kostar dom ? Vad säljer ni era för ? eller vad köpte ni era för :)

Att tillägga så är det kanske inte riktigt läge nu för mig att plocka hem 2 till, men senare så :D


Annons:
goldenhamsters
11/2/11, 1:47 PM
#1

De största campbell uppfödarna är inte inne på detta forum vad jag vet.

Roslagens är en jätte stor uppfödare. Hon säljer ju rena djur, alltså rena campbells. Hon importerar ju djur då och då. Så hennes djur är lite dyraare.

En kostar 300 och två 500 kr.

Mvh Alicia.


NinjaKakan
11/2/11, 1:49 PM
#2

Det var ju inte så farligt ändå om jag får säga det själv.. Tack så mycket för svaret :)


Channie
11/2/11, 1:57 PM
#3

Jag säljer mina campbellsungar för 200 kr/st eller 2 st för 300 kr. Då följer det med övergångsfoder och stamtavla från Svenska Hamsterföreningen samt att jag har sockertestat mina ungar :)

 

/Mvh Jenny

Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

NinjaKakan
11/2/11, 3:26 PM
#4

oj, det där lät ju också väldigt bra :) Jag vet vem jag ska höra av mig till sen när den tiden är kommer iaf :D


Magda
11/2/11, 4:21 PM
#5

#3 har du någon hemsida? vilka färger inriktar du dig på? Kyss

mjuhm
11/2/11, 6:29 PM
#6

Jag föde inte upp campbell riktigt än, men så småningom blir det & just nu har jag en campbell hona i färgen black.

Men hursomhelst så kommer jag ta 80-100 för en oreggad & 150-200 för en reggad & då följer det med stamtavla (hemmagjord för icke-reggade), övergångsfoder & ungarna kommer vara kollade för socker i urinet.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Annons:
mjuhm
11/2/11, 6:30 PM
#7

Dessutom säljer jag endast dom tillsammans.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

NinjaKakan
11/2/11, 8:42 PM
#8

Yes, men det är bra att veta var man ska vända sig när jag väl har pengarna till det, just campbell är jag intresserade av också så :) Att du enbart säljer dom 2 och 2, en stort plus !


Channie
11/4/11, 7:12 PM
#9

#5 Jag håller på att knåpa ihop en hemsida, men det kommer nog att dröja ett tag innan jag är klar med sidan.

Jag har ju vissa färg-projekt som jag satsar på. Men det kommer att kunna dyka upp de flesta färgerna och teckningar hos mig Glad I framtiden hoppas jag att jag ska kunna importera in avelsdjur med ovanliga hårlag.

Ett projekt som jag har just nu, är att få fram lite mer ovanliga färger som innehåller bb. D.v.s Orange Agouti, Sandy, Blue Beige, Champagne, Choklad, Dark Beige, Lilac Fawn, Rubinögd Lilac.

Jag har planerat att upprätthålla en linje med silvering, som är avskild från mina övriga linjer.

 

/Mvh Jenny

Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

Upp till toppen
Annons: