Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 1644 ggr
[squash97]
10/5/11, 6:04 PM

18:de dagen?

min hamsterhona är dräktig oc ungarna skulle ha kommit idag eller igår men inget händer, hon har en stor bebismage, äter som hon ska och jag märker inget annat konstigt med henne,(jag vet att det säkert inte är något att oroa sig över men det är ju min första kull å såGlad)

Har detta hänt någon annan?

Hur vanligt är det att honorna inte föder den 18 dagen?

Har det hänt någon att en hona går över den 22?

Annons:
HamsterMarie
10/5/11, 8:07 PM
#1

Mina föddes den 19e och om de inte föds på flera dagar efter beräknat så kan ungarna ha dött i magen och hon har inte fått ut de. Men jag skulle väntat en dag till och se om det kommer något.

mjuhm
10/5/11, 8:58 PM
#2

Min hona skulle, som jag själv beräknat, fött igår. Fast nu är det ju så att jag inte riktigt vet när dem parades "på riktigt". men det finns dom som går över.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Ellenfyrkant
10/6/11, 10:45 AM
#3

Båda mina kullar har varit födda på dygn 18. Jag skulle vänta till dygn 19 och kanske 20. Men sen är det läge att börja bli orolig.

Mvh Ellenfyrkant

[squash97]
10/6/11, 2:23 PM
#4

Nu behöver jag inte vara orolig längre(och inte ni heller), dom kom den 20eGladsåg ett litet rosa knyte när Camomill skulle gå ut och äta men när hon hörde honom/henne lyfte hon in "den" i boet igenSkrattande söt som socker!Kyss

[squash97]
10/6/11, 2:24 PM
#5

tack ialla fall för svarenSkrattande

Ellenfyrkant
10/8/11, 3:06 PM
#6

Inga problem, grattis och lycka till!

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
[squash97]
10/9/11, 10:19 AM
#7

#6 tackGladdom piper en väldans massa, är det normalt eller har något gått snett? Camomill äter som hon ska och är sig själv och ungarna ligger inne i boet så jag ser inget men eftersom det är min första kull så blir jag ju orolig(som över allt annat som hon gör eller inte gör fast jag har läst påFlört)

Ungarna kom natten till den 6/10 är det dax att kolla hur många det är o.s.v ?Tungan ute

Ellenfyrkant
10/9/11, 4:06 PM
#8

De ska pipa! :) jag kollar på bebisarna först när de är en vecka och då har jag inga fingrar i boet, allt detta för att störa mamman så lite som möjligt. En stressad mamma kan bita ihjäl sina ungar.

Mvh Ellenfyrkant

[squash97]
10/9/11, 4:10 PM
#9

så bra…Flörtokej, en vecka, med en låååång "morotsstav" kanske?Skrattande

[squash97]
10/9/11, 4:17 PM
#10

Boet och ungarna är under den lila "plattformen", (jag undrar hur hon valde platsObestämd) vilket gör det hela lite mer kompliseratFlört. Borde jag ta bort den eller skulle det störa dom alldelles för mycket?  

mjuhm
10/9/11, 5:44 PM
#11

#7 Våra ungar föddes på samma dag! Skrattande

Föresten så tycker jag inte du ska ta bort plattformen, om det var det du menade. Jag tycker du ska låta dem vara nu ett par dagar/en vecka. Ungarna kommer traska ut själva ur boet så småningom.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[squash97]
10/9/11, 8:32 PM
#12

#11 va kulSkrattande

okej det är ju bättre att inte bara ha sina egna preferenserFlört

mjuhm
10/9/11, 8:34 PM
#13

#12 Haha, kanske det.. Oskyldig

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: