Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 2725 ggr
wolfgirl82
2011-08-11 15:38

Akvarium - lock?

En liten fråga nu när vi bestämt oss för att behålla lilla Heyley.

Har ej haft just dvärghamster själv förut utan bara guldhamstrar och kom på här för en liten stund sedan att jag faktiskt har ett stort akvarium kvar från sista guldhamstern i förrådet.

Tänkte ta upp detta till lilla Heyley så hon får ett stort boende istället för dunaburen som hon bor i nu.

Så hon kan ha mkt att utforska och undersöka på nätterna medan vi sover.

Men till frågan.

Behöver man något lock till akvariumet. Jag vet att jag inte hade det till guldhamstern nämligen och undrar om man behöver det till en liten dvärghamster.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Annons:
Michaela-N
2011-08-11 17:01
#1

Nej, det behöver man egentligen inte om det är så att väggarna är tillräckligt höga och att det inte finns något hon kan hoppa upp på och sedan hoppa ut.

liinnea
2011-08-11 17:55
#2

Jag skulle nog vara på den säkra sidan och bygga ett lock själv av typ hönsnät. :)

wolfgirl82
2011-08-11 19:08
#3

Vi hittade täckglasen till så vi satte dit det ena på den sidan som hon har mest saker på nu.

Nu har hon så mkt o undersöka så hon är vaken o pigg

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

wolfgirl82
2011-08-15 13:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så här blev Heyleys nya hem. Lade över ena täckglaset mot väggen så den dels håller vattenflaskan på plats och hon inte kan klättra ut den vägen.

Hon mår jätte bra där i och bytte sovplats på en gång.

När hon kom hit bodde hon under bron hela tiden men nu sover hon alltid i huset på höger sida.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Upp till toppen
Annons: