Annons:
Etikett03-utställningssnack-träffar
Läst 1800 ggr
SweetCheeks
8/27/10, 6:46 PM

Har du eller planerar du att ställa ut?

Hej, jag är nyfiken på hur sajtens medlemmar ser på utställning.

Har du eller planerar du att ställa ut i pet eller rasklass?

Kommentera gärna varför/varför inte samt vilken klass du eventuellt har eller planerar att ställa i. Glad

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Annons:
SweetCheeks
8/27/10, 6:57 PM
#1

Jag planerar inte att ställa ut över huvud taget. Av erfarenhet vet jag att det kan vara både roligt och lärorikt att delta i utställning och om jag skulle göra det trots allt skulle det vara i keldjursklassen. Anledningen är inte för att jag inte har fina rasdjur, utan det är mer en principsak. Även om standarden för hamstrar verkar ta hänsyn till hälsa kan jag ändå inte komma över det orimliga med att vi människor skall bestämma ett djurs kosmetiska utseende där funktion inte har någon som helst betydelse.

Jag kan köpa att man vill får fram olika färger med mera, men att man skall behöva föda upp 100 djur för att få fram ett djur med rätt nyans förefaller som ett stort slöseri.

Jag tycker givetvis inte illa om de som ställer i rasklass, jag skulle bara inte göra det själv. Glad

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Dodat
8/27/10, 8:59 PM
#2

Jag hade velat prova, enda problemet är att det aldrig är några utställningar här nere i Skåne :/

// Dodat :)

SweetCheeks
8/27/10, 9:13 PM
#3

#2 Om jag inte tar helt fel borde det finnas en del utställningar med Sydsveriges smådjursvänner? Flört

Vilken klass är du intresserad av?

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Dodat
8/27/10, 9:19 PM
#4

#3 Vet inte ritkigt vilken klass… Är reggad i SHF, så det hade varit bäst med en som dom arrangerar :)

// Dodat :)

SweetCheeks
8/27/10, 9:57 PM
#5

#4 Du menar att du är medlem i SHF? Om du nu bor i Skåne kanske det är lämpligt att du även blir medlem i SSV. Glad

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Dodat
8/28/10, 12:33 AM
#6

#5 Menade det :)

Ska kolla upp det…

// Dodat :)

Annons:
enbartmalin
8/28/10, 11:02 AM
#7

Jag har ställt ut på några av ssv utställningar, dom har endas pet.

Hälsningar Malin

91Marran
8/28/10, 6:32 PM
#8

jag håller med #1 det är dumt at sätta livet till massa hamstrar, när vi redan har för många här i sverige som behöver hem, bara för at få en hamster som gör att man vinner ett pris. Tycker hamstern det är kul, så kanske det är någon idé att göra det någon gång ibland. men att visa titta vilken vacker hamser jag har, men egenskaperna vill du inte veta! istället för att köpa "världens snyggaste" hamster, så kan man ju köpa den lite "raggiare" och kanske få en vän för livet. utställning drar till sig tävlingsmänniskor. se framför er den som badar sin hamster i shampo dagen och använder allt möjligt på den. en hamster är ett djur som vi avlar sönder bara för att få dem precis som vi vill.

Häromkring där jag bor finns inga utställningar och det är jag glad för.

föresten blir det avdrag om hamstern bits?

Mvh
Mig

enbartmalin
8/28/10, 6:42 PM
#9

#8 På petbedömmningar handlar det mer om hur hamstern mår och dess "tamhet" än hur det ser ut.
Djuret ska vara friskt, ha bra hull, ögon, öron osv för att få en bra bedömmning.

Hälsningar Malin

arizonaz
8/29/10, 1:41 PM
#10

Nej, det är aldrig utställningar i Luleå /:

Ellenfyrkant
8/29/10, 7:00 PM
#11

Jag har aldrig ställt ut hamster men skulle mycket väl kunna tänka mig att göra någon gång bara för skojjs skull. Kommer dfock aldrig ställa ut de två jag har nu då ingen av dem har stamtavla. Men jag måste säga att jag tycker den ena pojken är ganska stilig. ^^

Mvh Ellenfyrkant

Upp till toppen
Annons: