Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 4155 ggr
dragonstar
2011-01-11 19:49

Hur ser man könet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fått hem 3 st djurafärs robbar. Inte för avel då utan för sälskap =)

sambon tyckte att ajg tjatade så mycket misstänker jag =D
ME nnu undrar jag hur ser man könen på dem. Det sak enligt afären var 3 honor på 6veckor om jag räknat rätt. Men jag känenr efter allt som hänt att man bör kolal det själv en extra gång.

de tre tjejerna är döpta till Piper, Phoebe och paige efter förhäxadserien då =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2011-01-11 19:50
#1

Dom är ju inte diräckt hadntama men äter gurka från handen och verkar inte ha allt för mycket emot mig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

SweetCheeks
2011-01-11 20:00
#2

Grattis till sötnosarna! Glad

Låt dem vara lite ifred det första dygnet så att de får bo in sig. Om du har möjlighet bör du eventuellt skaffa ytterligare en hona (förutsatt att det är honor) då en annars lätt blir utanför. Det märker du ju efter ett tag om det är aktuellt.

Det finns en artikel om könsbestämning på Dvärghamster. Skrattande Dock kan roborovskis vara extra svåra då de är så små, det vore bra om du har någon mer erfaren hamsterägare i närheten som kan hjälpa dig.

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

dragonstar
2011-01-11 20:44
#3

Tack då ska ajg kolla på dom sen. =)
Det blev tre då det var tre tjejer kvar fron samma kull. Kändes så dumt att sära på dom och lämmna en själv.
Jag har ställt dom på skrivbordet så ajg kan holla koll på dom me nefter att ha gätt odm lite gurka och kolalt hur dom reagerade på mig så har jag låtit dom vara ifred. =)

Svårare var det för katterna =D dom satt och stirrade i två timmar innan dom gav upp och gick och la sig i sängen igen. Me nhasmtrar sprang runt och samlade mat ioch värkade inte så störda.

Nu tittade en ut igen och tog mer kurka =) Ananrs sover dom på en hög inne i huset.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: