Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 3289 ggr
Cl0wns
3/2/11, 3:58 PM

Cambell med färgen pearl

Hejsan, det är så att jag skaffat en Campbell som ser ut att vara i färgern pearl.
Men när jag kollar på SHF sida om färger så hittar jag inget om att Campbells kan vara i färgen pearl.

Jag är inte så jättebra på färger så jag kan mycket väl ha fel, har tyvärr ingen bild att lägga upp.

Så jag undarar då om Campbells kan vara pearl eller inte? :)

Annons:
SweetCheeks
3/2/11, 4:08 PM
#1

Vintervita kan ha teckningen pearl. Hur vet du att det är en campbells? Kan du lägga upp en bild? Har du fler dvärghamstrar än denna?

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Cl0wns
3/2/11, 4:16 PM
#2

Jag är ganska så säker på att det är en Campbells då jag fick ett papper om det.

Jag har en till dvärghamster då jag vet att dom bör hållas i par eller grupp.

Jag lyckas faktiskt inte ta en bild på honom då han är väldigt vild, men jag kan göra ett försök. :)

SweetCheeks
3/2/11, 4:32 PM
#3

Köpte du honom i en djuraffär?

Bra det, tyvärr har inte alla lika stor koll.

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Cl0wns
3/2/11, 4:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ja det gjorde jag, jag är mycket medveten om att det är bättre att köpa hos uppfödare.
Men har tyvärr inte hittat någon i mina trakter.
Fast den djuraffär jag handlade på är "bra", ger mer information än vad de andra djuraffärerna jag kollat på gjort.

Känner även folk som känner dom som jobbar på det stället, så jag vet att dom inte säljer hybrider, vill mest veta vilken färg han har.

Här kommer en bild, inte så jättebra, men bättre än inget.

SweetCheeks
3/2/11, 4:51 PM
#5

Det ser onekligen ut som en sapphire pearl. Är osäker på vad en liknande färg/teckning heter hos campbells, om det finns.

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Cl0wns
3/2/11, 4:58 PM
#6

Då kanske han är en hybrid eller vv i alla fall.
Även om det verkar vara en "bra" djuraffär så kan jag inte lita på vad dom säger.

Men jag har kollat lite på färger(om det nu heter så?) och det finns en färg som liknar honom ganska mycket, Opal platina tror jag den hette.
Skulle det kunna stämma?

Annons:
SweetCheeks
3/2/11, 6:14 PM
#7

Han ser ju lite "rund" ut och kort i nosen så det kan det kanske göra. Glad

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Cl0wns
3/2/11, 6:20 PM
#8

Okej, tack så mycket för hjälpen! :)

Upp till toppen
Annons: