Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 887 ggr
91Marran
7/30/17, 7:52 PM

Ålder

Min ena dvärghamster börjar bli gammal. Man ser det på honom. Ska man ta bort honom en dag när han mår bra eller låta honom leva tills han behöver avlivas. Vad hade ni gjort? Kan avliva själv när det är dags. Tidigare alltid väntat tills de mår dåligt på riktigt men det känns så elakt just nu. Jag har väl blivit mesigare…

Mvh
Mig

Annons:
Meja H
7/30/17, 9:25 PM
#1

Är han sjuk eller fattar inte vad du menar. Om han är frisk och så ska du ju inte avliva hamstern. Då ska den somna av sig själv

91Marran
7/31/17, 10:52 AM
#2

Han är väldigt gammal och kommer snart att bli så sjuk att han måste avlivas. Tänkte att det är bättre att avliva nu när han mår "bra" så han slipper lida senare.

Mvh
Mig

💕alizzen💕
8/23/17, 8:32 PM
#3

Jag tycker inte du ska avliva honom. Jag tycker att du ska vänta iaf ett litet tag. När du ser att han börjar må sämre är det dags att avliva, inte innan. (Detta är vad jag tkr, självklart bestämmer du själv!)

91Marran
8/23/17, 8:51 PM
#4

#3 Väntar ett tag till. Han mår lite bättre igen. Vill inte att han ska behöva avlivas akut. Visst jag kan avliva själv (Vilket jag tycker alla över 18 bör kunna) men det är ju inte roligt.

Mvh
Mig

💕alizzen💕
8/27/17, 7:28 AM
#5

Hur "avlivar du själv"? Har du någon som du känner som har rätt utrustning, eller förstår ej..? 😂😳

91Marran
8/27/17, 11:07 AM
#6

#5 Jag har lärt mig att avliva för hand. Vill inte gå in på hur då många barn sitter här inne och läser. Kan ta det på pm i så fall.

Mvh
Mig

Annons:
💕alizzen💕
9/3/17, 8:24 AM
#7

Okej, fattar :) förlåt för att jag gick på så ;)

91Marran
9/3/17, 10:17 AM
#8

#7 ingen fara.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: