Annons:
Etikett13-sälj-köp
Läst 779 ggr
Maya.N
2017-06-20 00:57

Omplacering (akut!)

Hej, jag bor i Tumba och har två dvärghamstrar (systrar) i separata burar. Vi köpte dem från en privat uppfödare i Stockholm i slutet av förra sommaren. Nu behöver de ett nytt hem då barnen saknar intresse och jag inte har tid (Har blivit ensamstående). Uppfödaren vill gärna ha tillbaka dem, men har svårt att ordna transport och är villig att betala bensin om jag ordnar någon som kör. Jag har inget körkort och ingen som kan köra dem😯. Folk på blocket är skumma, och jag är så rädd att de ska hamna hos någon djurplågare, så jag har inte lyckats hitta något nytt hem till dem. Jag har varken ork eller möjlighet att ge dem den omvårdnad de behöver och jag vill verkligen inte behöva åka till veterinären med de små liven😓. Därför vänder jag mig till er här, och hoppas innerligt att någon är intresserad av att hjälpa dem! Bur, foder, spån och chinchillasand är inkluderat. Snälla, hjääääääääälp mig hitta ett hem till dem!💜

Annons:
91Marran
2017-06-20 19:33
#1

Vänd dig till djurtransport.ifokus. Där kanske du kan få hjälp med skjuts

Mvh
Mig

UlrikaD
2017-06-23 17:59
#2

Förstår inte riktigt. Uppfödaren vill ha tillbaka dom och ni bor i Tumba respektive Stockholm? Det är väl en halvtimme med bil. Tåg? Buss? Eller är det ett Tumba nån helt annanstans? Isåfall finns flertalet transportgrupper på fb. Även massa hamster relaterade sidor ifall dom ska säljas. Att skriva att man kan åka och avliva dom är väl krångligare och dyrare än att försöka lämna tillbaka eller sälja dom.

[Thiah]
2017-06-26 19:41
#3

#2 Tumba tillhör storstockholm jo, så du är inte ute och cyklar

fropsa
2017-07-01 19:35
#4

Har det ordnar sig?

Jag kan eventuellt ta den ena.

Anna

Upp till toppen
Annons: