Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 887 ggr
evve90
6/12/17, 10:52 AM

Guldhamster eller dvärghamster?

Hej!

Har i tankarna att köpa mig hamster? Men undrar vad som är bäst, guldhamster eller dvärghamster? en eller två?

MVH

Annons:
Jollan1208
6/12/17, 11:07 AM
#1

Guldhamtsrar ska ALLTID hållas separerade. Dvärghamstrar kan man hålla i grupp eller par men helst om de är syskon och växt upp med varandra (det går också att testa med två som inte är släkt alls). Men man måste vara riktigt noga då de kan börja bråka, då måste man sära på dom direkt annars kan den ena döda den andra. Angående val av dvärg eller guld så har jag faktiskt ingen aning, har haft dvärgar sen jag var liten men fick igår hem min första guldis. Guldhamstar är ju större. Men jag rekommenderar att googla upp skillnader mellan dom för att se vad som passar dig bäst. :)

-Aida-
6/12/17, 2:39 PM
#2

Vilket val som är bäst får man nog bestämma själv, beror nog lite på vad man är ute efter också. Jag föredrar dvärgar framför guld just för att dom är mindre i storleken och enligt min egen erfarenhet så har dvärgarna varit mer aktiva på dagtid  än guldisarna.

Meja H
6/12/17, 9:44 PM
#3

Enligt mig är guldhamstrar bäst. Jag tycker dom är mycket trevligare än dvärgar. Jag har aldrig träffat en aggresig guldhamster men däremot har jag träffat vääääldigt många agressiva dvärghamstrar. Jag har aldrig träffat en trevlig dvärg om jag ska vara ärlig. Jag har just nu världens gulligaste guldhamsterbebis och han har aldrig gjort mig det minsta illa. Han är jättebusig och hittar ALTID på bus😊 (Detta är mina egna efarenheter)

91Marran
6/14/17, 9:53 PM
#4

Guldhamstrar är lite mer att hålla i. Min ena dvärg är helt underbar och tam. Vill gärna till matte och är som vilket djur som helst. Guldhamstrar känns svårare att aktivera. Särskilt de som jag har haft. Till en dvärg räcker det med hjul och lite leksaker. Men en guld kräver så mycket mer känns det som.

Mvh
Mig

Kex!
6/15/17, 8:42 AM
#5

För det första borde du haft  denna fråga på hamsterifokus ;) sen så skuille jag själv säga guld! tycker att dom är mer att hålla i och tycker att dom har oftast fina personligheter :3 det negativa är att man åste hålla dom  ensamma och att dom flesta hamstersaker är gjorda för dvärghamstrar

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: