Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 2372 ggr
Crucio
2017-05-14 13:16

Ni som har plastlådor som burar...

Ser att många tillverkar burar själva av plastbackar och undrar om det inte är många av er som har problem med att hamstrarna gnager hål? :/ Använde en stor plastback som bur för några år sedan, men det gick åt helvete då hamstern gnagde ett hål i den som jag försökte blockera (skulle få hem en ny bur några dagar senare, så försökte tillfälligt fixa hålet), men den lyckades ändå smita och blev dödad av en katt. :/ Så försöker nu hitta ett alternativ för att bygga en stor men billig bur, men vågar inte ha plastbackar igen. Så hur funkar det för er andra?


Sajtvärd på Skrivlust

Annons:
smurfan37
2017-05-14 17:32
#1

Jag har själv ingen blastback till min hamster, men jag tror inte de lyckas o gnaga sönder nåt sålänge lådan är hel. Men om man borrar hål i väggen för tex en flaska, så gnager de nog :/ Så använd hellre en flaska med sugproppar istället :)

91Marran
2017-05-14 19:37
#2

Lådan får inte vara inbuktad någon stans. Så att den får tag att bita.

Mvh
Mig

Hamster:P
2017-05-15 22:55
#3

"Erinsanimals" (Finns på Youtube) har byggt många egna burar till sina hamstrar. Jag bestämde mig för att bygga en av dem. Det var väldigt enkelt. Man köper bara en extra del till en Billy bokhylla på Ikea. Där finns det också ett glas som passar perfekt. Lock kan man bygga själv av träplankor och nät. Själv har jag en skohylla som jag bara lägger på buren (Ganska opraktiskt). Du kan se exakt hur man gör den på Youtube. Sök bara på "Erinsanimals Billy Ikea Cage". Den är ganska liten, inte så hög och tung. Det är nackdelarna. Det här var inte exakt vad du frågade efter, men ville bara ge några bur idéer :)

Kex!
2017-05-16 19:34
#4

Hade själv ett väldigt stort problem med min hamster som gnagade på en SAMLA 130 l och köpte drf ett terrarium till honom heh. Du kan kolla på Hoppinghammys videor då hon har byggt två DIY burar varav en är enorm. (då menar jag ENORM) eller kolla på erinsanimales

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Crucio
2017-05-20 18:27
#5

#1, hade inte vattenflaskan på utsidan, så var inte det. Däremot kan det ha varit hjul på lådan som gjorde att det fanns utbuktningar på insidan som #2 säger.

#3, har sett Billy-burar, dock vill jag inte ha en tung bur. :/ Funderar på om själva trädelen är tung eller om den blir relativt lätt ifall man har galler istället för glas som framsida?

#4 fanns det något som buktade ut i Samlan? Eller lyckades den gnaga ändå? :/


Sajtvärd på Skrivlust

Kex!
2017-05-21 18:56
#6

#5 Jag hade gjort hål för vattenflaskan och för en hylla som jag senare tog bort då han gnagde på gallret men sedan på hålen till hyllan. Som tur var lyckades hamstern inte smita

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
Upp till toppen
Annons: