00- Allmänt hamsterprat

Hane med hona

2017-05-11 22:46 #0 av: fropsa

Jag har dvärghamsterhane och vill  skaffa guldhamster hona.

Jag undrar  om hanen kan bli stressad och påverkad när guldhamstern är i brunst trots att de är olika arter? Jag vill inte att vår dvärghamsterhane ska må dåligt.

Tacksam för svar

Anmäl
2017-05-12 22:20 #1 av: Meja H

Jag har en guldhamsterhane och en dvärghamsterhona och hanen vill liksom komma ut ur buren och träffa henne. Han försöker liksom smita.

Hoppas det hjälpte lite iallafall ;D

Anmäl
2017-05-16 19:37 #2 av: Kex!

Jag äger två guldhamstrar men antar att det egentligen inte spelar så stor roll så länge det är en hane och en hona :) Jag har aldrig haft några problem med min hane pga av honan. sen måste man kanske inte ställa burarna precis bredvid varandra. Sen så har ju många uppfödare hamstrarna i samma rum och antar att även fast dom oftast är av samma art att det blir liknade! hoppas detta hjälpte 

Anmäl
2017-05-27 22:58 #3 av: fropsa

Tack för alla bra svarGlad

Anmäl
2017-05-28 20:00 #4 av: 91Marran

Min hane bryr sig inte om honorna när de är i närheten. Han står i ett annat rum ut i fall att. Ibland har jag honorna i samma rum och det går bra.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.