Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 514 ggr
[Lynneah]
4/12/17, 12:45 AM

Skaffa vän till vuxen hamster?

Jag ska snart kanske adoptera min kompis hamster. Det är en roborovskihona några månader över 1 år. Problemet är att hon bott ensam hittils.
Är det möjligt att para ihop två vuxna hamstrar? Eller är det väldigt stor chans för bråk?
Vill ju då helst ha en till vuxen hamster istället för en unge så att jag inte kommer i en hamster cirkel, vilket jag vet att jag inte kommer hinna med om några år.
Hittade dock inga roborovskis på blocket och hittade heller inga djurhem som har hamstrar som behöver omplacering. 
Tacksam för svar och tips (:

Annons:
Meja H
4/12/17, 9:02 AM
#1

Är båda hamstrarna av samma ras?

Det går bra att para vuxna hamstrar, men håll uppsikt för dom kan börja bråka och då måste du sära på dom. :)

Honeymoon
4/12/17, 9:33 AM
#2

Nu vet jag inte om det är skillnad med just roborovski men i allmänhet så ska man inte sätta ihop två vuxna eftersom det i princip garanterat skulle bli bråk, utan istället sätta ihop en vuxen med en väldigt ung hamster.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Meja H
4/12/17, 11:36 AM
#3

#2 h*n vill para dom

Honeymoon
4/12/17, 12:52 PM
#4

#3 Det vill hon väl inte? Hon vill sätta ihop den med en annan hamster som sällskap som jag förstår det.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Meja H
4/12/17, 5:03 PM
#5

#4 Det står 

Är det möjligt att para ihop 2 vuxna hamstrar?

Men tolkade kanske fel 🙂

91Marran
4/12/17, 7:39 PM
#6

#5 Du tolkar rätt precis som personen kan mena sätta ihop.

Mvh
Mig

Annons:
[Lynneah]
4/12/17, 10:50 PM
#7

Oj förlåt! Menade att skaffa sällskap till den ensamma vuxna hamstern, skrev lite fel. 

Sätter man ihop en unge med den vuxna hamstern skulle det fortfarande vara en stor chans för bråk? 
Kan man skaffa två ungar och sätta ihop med den vuxna hamstern så att man inte behöver skaffa ännu en hamster när den vuxna dör?

Honeymoon
4/12/17, 10:58 PM
#8

#7 Tack för klargörandet, då tolkade jag det rätt! ;) Vet folk som har mer än två hamstrar ihop men då är det en stooor bur som gäller. Och det finns ju ingen garanti för att det fungerar med en unge och en vuxen heller. Men ta kontakt med en uppfödare så kassan de säkert hjälpa dig med att få tag i en lämplig hamster att sätta ihop med och ge expertråd om hur ihopsättningen ska gå till.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Upp till toppen
Annons: