Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 712 ggr
Mathilda_hamster
2017-03-28 19:58

Uppfödare eller djuraffär?

Hej! jag kanske ska få en hamster snart och undrar om jag ska köpa från uppfödare eller en djuraffär. Isåfall varför, varför inte. Har hört att hamstrarna mår dåligt i en djuraffär, är det sant?❤️

Annons:
Meja H
2017-03-28 20:13
#1

Uppfödare är det bästa alternativet enligt mig. Djuraffärerna sätter djuren i små burar och djuren mår inte bra där. Hos en uppfödare så får dom kärlek mat och stora burar. Djuraffärerna är som ett helvete för djuren och uppfödarna är som ett paradis. (om det är bra uppfödare)  Hos djuraffärerna tar dom inte hand om djuren så dom är oftast skygga och bitiga, dom kan även ha sjukdommar.  Vissa har även fått en dräktig hamster utan att vetat det innan ungarna har kommit.

Så uppfödare är det bästa enlligt mig ❤️

Namiko
2017-03-28 22:31
#2

Det största problemet med att köpa från djuraffär är inte djuren man köper, utan föräldradjuren som ofta lever under hemska förhållanden hos stora grossister som avlar för att få fram söta djur med populära färger, inte djur med bra hälsa och temperament, vilket seriösa uppfödare är riktigt duktiga på.

Man kan tro att man räddar en hamster från sin lilla bur på djuraffären, men det man gör är egentligen att visa att det är efterfrågan på den typen av djur och det finns plötsligt plats för djuraffären att ta in fler från samma grossist.

Hitta en uppfödare och stöd seriös avel samtidigt som du får hem en trevlig kompis :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Kex!
2017-04-22 09:07
#3

Jag skulle absolut om jag var du köpa från seriös uppfödare då du stödjer bra avel och chansen att få en frisk och glad hamster är sååå mycke större! Du får även oftast tips om du frågar på bra mat och burar! Om du köper från djuraffär kommer djuren oftast från en dålig bakgrund men dåliga grossistuppfödare som typ massproducerar hamstrar och ej bryr sej om sjukdomar mm hos hamstrarna och när dom väl är hos djuraffärerna bor dom i små burar med hamster vadd och små hjul och dessutom får man oftast dåliga tips av dom på djuraffärerna

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: