Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 607 ggr
rebbek
2/16/17, 1:05 PM

Sprallig hamster

Igår var vi och hämtade hem vår lilla dvärghamster som är 12 veckor.

Första dygnet lät jag honom bara vara i buren för att göra sig lite hemmastadd 🙂och idag tänkte jag att jag ialla fall skulle se om han vågade gå upp i handen och om det gick att mata honom.

Han vågade både gå upp i handen och bli matad så det är ju bra, men jag har aldrig sett en hamster som är så här snabb och aktiv!!

kan det bero på att han fortfarande är så ung, alla dvärghamstrar som jag haft innan har varit äldre när jag tagit emot dem.

När han är i buren så gräver han som besatt och springer fram och tillbaka, in och ut ur alla hus! Han vågar gå upp i min hand men det är ju nästan en omöjlighet att ha honom i handen för han är så jäkla snabb! Man brukar ju kunna ha hamstrar gå från hand till hand om ni förstår vad jag menar, men han har liksom hunnit hoppa ur min hand innan jag ens hinner sätta min hand framför den andra!😮

Lugnar dvärghamstrar ner sig med åldern? Är det här ett ungbeteende? eller har vi bara lyckats få världens mest överaktiva hamster?

Annons:
rebbek
2/16/17, 1:07 PM
#1

Skall tillägga att han är hämtad från uppfödare och inte djuraffär, sen vet jag inte riktigt hur mycket? hon har hanterat honom men hon lyckades definitivt hålla honom bättre än mig, kan det vara att han bara behöver tämjas?

Upp till toppen
Annons: