00- Allmänt hamsterprat

dvärghamster, par eller själva?

2017-02-14 14:22 #0 av: rebbek

Finns det någon hamsterkunnig som en gång för alla kan svara på om rysk vintervit dvärghamster skall hållas själva eller i par?Nörd

Jag skall till uppfödare imorgon och hämta och vill veta om jag skall ta en eller två, vissa säger att de måste vara i par för att må bra och vissa säger att de kan bita ihjäl varandraFörskräckt

Någon som kan dela med sig av lite kunskap? Glad

Anmäl
2017-02-14 14:26 #1 av: Anne.K

Om det är en seriös uppfödare du ska köpa av så bör denne kunna svara på detta åt dig. :) 

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anmäl
2017-02-14 14:36 #2 av: rebbek

Jag har frågat henne och hon säger att hon haft 2 hanar tillsammans och att det fungerat bra, men blir fortfarande osäker då vissa verkar säga att det absolut inte går och att de verkligen kan ha ihjäl varandraLedsen

Anmäl
2017-02-14 14:38 #3 av: rebbek

Man vill ju liksom inte prova, och sen bara nämen hoppsan! så råkar den ena ha ihjäl den andraIllamående

Anmäl
2017-02-26 11:35 #4 av: Meja H

Jag säger SJÄLVA. Då slipper man bråken som kan leda till att dom dör/skadar sig.

Det blir dessutom mer ansvar om man har 2

Så själva är bäst enligt mig. Jag har aldrig haft 2 tillsammans och det är jag glad förHjärta

Anmäl
2017-02-26 11:41 #5 av: 91Marran

Två syskon tycker jag att du ska ta. Helst två honor. Vilken sorts dvärghamster ska du skaffa?

Anmäl
2017-02-26 11:41 #6 av: 91Marran

Två syskon tycker jag att du ska ta. Helst två honor. Vilken sorts dvärghamster ska du skaffa?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.