Annons:
Etikett07-bildtrådar-videoklipp
Läst 1444 ggr
enbartmalin
2017-01-10 22:48

Natur-inrett terrarie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

En liten inspirationstund tråd med bilder på hur mina 4 små bor. Dom bor 2 och 2 och har alltså 2 våningar ihop länkade per par 😊 Hoppas ni gillar det!

Hälsningar Malin

Annons:
Lojs
2017-01-10 22:59
#1

Verkligen superläckert! Jag är bara nyfiken på vad de har grävmöjlighet någonstans? Har de några grävlådor som inte syns så bra på bild kanske?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

enbartmalin
2017-01-10 23:03
#2

Om dom har en tillräckligt stimulerande miljö så behöver dom inte gräva på samma sätt. Lite som en vallhund, den behöver inte valla om du stimulerar den med annan träning. 😊 Dom är inte helt utan grävmöjligheter dock, dom kan fortfarande gräva i bottenmaterialet och i sanden.

Hälsningar Malin

MaaariaS
2017-01-10 23:11
#3

Väldigt fint ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lejonhund
2017-01-10 23:16
#4

Vad är det du har dom bottenmaterial? Snyggt med så mörkt strö!

Har massa roliga ideer och väntar på att få hem sista materialet så jag kan börja bygga. Älskar att se andras vackra burinredningar!

Lejonhund
2017-01-10 23:20
#5

Kan de gå mellan planen eller har du ett par per våning? 

Sitter det någon kant på hyllplanen så de inte trillar ner om de blir lite väl äventyrliga samtidigt som du öppnar dörren? Eller tänkte du helt enkelt köra på det beprövade konceptet "hökögon" så fort du har dörren uppe och helt enkelt stoppa dem om de försöker?

enbartmalin
2017-01-10 23:38
#6

#4 orkidéjord, har testat en hel del olika och deta gillar dom nog bäst för dom kan bära runt på barken och bygga med den. #5 Svaret har du i original inlägget angående planlösningen. Där är en liten kant, nån har varit ute och sträckt sig men då har jag bara petat till dom lite. Dom är mer nyfikna på mig än utsidan ☺

Hälsningar Malin

Annons:
Lejonhund
2017-01-10 23:47
#7

#6 

Ah! Datorn laddade sidan lite knasigt och  puttade ut bildtexten, men såg nu när jag letade efter det igen ^^ Tack för dina svar.

Ska kika på orkidejord, det är typ det bästa jag vet att se att de väljer att börja "omorganisera" och interagera med de material de har att tillgå i sitt hem ^^ Känns helt klart som livskvalitetshöjande :)

enbartmalin
2017-01-11 01:46
#8

Då är mitt tips mossa, mina äälskar sin mossa och bygger gångar och bon utav det.

Hälsningar Malin

Lojs
2017-01-11 08:09
#9

#2 Riktigt så funkar det inte med hundar, man kan byta ut vallning mot andra beteenden som i grunden är baserade på jakt, men inte byta ut mot helt annan berikning som till exempel att gnaga på saker. =)
Så länge dina hamstrar får utlopp för grävandet är det säkert inga problem som du säger. Jag har upplevt mina hamstrar som väldigt olika i det, vissa vill inte gräva alls och då har jag berikat burarna på andra sätt, medan de som är grävtokiga har fått mycket mer grävmöjligheter. =) Jag tänker att i dina burar kanske du skulle ha plats att dölja en rejäl grävlåda längst bak någon gång när du möblerar om, om det är någon hamster som gillar att gräva rejält. =)
I alla fall, sjukt snygga burar som sagt! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

enbartmalin
2017-01-11 20:12
#10

#9 Fast nu var det inte så jag beskrev det. träning mot träning. Inte träning mot tugga ben 😉 I det här fallet, gräva gångar vs bygga gångar. Jag har haft trixies grävlådor vilket var rent slöseri på pengar 😊

Hälsningar Malin

Upp till toppen
Annons: