Annons:
Etikett07-bildtrådar-videoklipp
Läst 912 ggr
Lejonhund
12/26/16, 9:41 PM

Slayer & Meshuggah -bildtråd

Halloj! 

Jag har nyligen blivit hamstermatte för första gången. Haft andra djur tidigare, men hamster är nytt och ska bli himla spännande. 

Två brudar, Slayer och Meshuggah. Hittills har det gått bra, men har bara haft dem i en dryg vecka. Himla trevliga och framåt är de i alla fall.  

För tillfället bor de i en gallerbur som var den största jag kunde få tag på med hamsteranpassat galler. När vi kommer hem igen (är och hälsar på mamma som bor 8 timmars bilfärd från mig) så ska de få flytta in i ett stort terrarium. Är superexalterad på att börja inreda deras nya hem som bara står och väntar ute i bilen så länge. Tänkte att med allt nytt var det bättre att de fick vara kvar i gamla buren med bekanta dofter fram till vi är hemma i deras permanenta hem.

Jag har inte direkt börjat hantera dem än. Mer än att jag matar med grönsaker och klappar lite på dem när de är ute och springer. Snart ska de som sagt ändå åka bil och sedan flytta in i ett nytt hem så just nu får de bara mysa runt och känna sig trygga.

Eftersom jag själv älskar att se bilder av andra gulliga hamstrar tänkte jag kicka igång en egen bildtråd och fylla på allt eftersom.

Annons:
Lejonhund
12/26/16, 9:46 PM
#1

Här är en lite halvkass bild på Meshuggah iallafall. Sorterar ut alla solrosfrön från julgodiset gör hon ;)

-Aida-
12/26/16, 9:48 PM
#2

Vad är de för sorts blad dom får att äta i videon?
De va nog den finaste hamster jag sett, så vit och fin! 😍

Lejonhund
12/26/16, 9:51 PM
#3

Ekologisk babyspenat. Himla poppis var det :)

-Aida-
12/26/16, 10:18 PM
#4

Tack! Ska prova de ja med, såg ut att vara mumsig hamstermat. 😃

Lejonhund
1/10/17, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Gjorde om i buren idag medan jag städade. grävt ner massa toarullar i hampaströet så hon kan gå på upptäcksfärd även "under jord"

Slayer har tyvärr gått bort, hon fick vad jag gissar var en hjärnblödning under nyårsnatten. Blev vinglig och stressad och sen var hon död. Kanske från alla smällar ute (hade ändå ljudisolerat så gott det gick). 

Jag är på jakt efter en ny vän till Meshuggah och hoppas kunna hämta en unge nästa helg.

Upp till toppen
Annons: