Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 662 ggr
tinymaboroshi
2016-08-31 19:35

Ny familjemedlem + fråga!

Igår åkte sambon och jag till en djuraffär i stan som verkar ha fått bra kritik från folk. Jag har sedan några år tillbaka avskytt djurbutiker men ville ge dom en chans efter att jag såg på deras hemsida att de är noga med regler för burar osv. I alla fall så kom vi dit och såg att de hade en kinesiska dvärghamstern helt själv i en bur. Vet att dom ska vara minst två egentligen så jag frågade om vi fick se henne och direkt så blev vi så kära i henne! Han som jobbade i butiken sa att det var en som hade beställt in henne men när hon skulle hämta henne så sa hon att det var fel färg så hon blev kvar. Vi blev så förälskade att vi beslöt oss för att ta med henne hem! Då hon har levt själv så länge så tipsade mannen att hon skulle gärna kunde fortsätta om hon får mycket kärlek, vilket vi kommer ge henne! Så fram till en fråga: hur väger ni upp hur mycket? mat dom ska ha? Läste att dom ska äta ca 12 gram om dagen men vi har än ingen brevvåg så det är svårt att väga upp. Tack på förhand!

「3 2 1」


Annons:
3mma.
2016-08-31 19:45
#1

Det instämmer att hon kan(ska) vara själv. Den enda hamsterarten som egentligen oftast klarar av att bo i par eller grupp är roborovski. 

Hur gammal är hon? Fodergivan kan vara lite olika beroende på hur aktiv hamstern är. Man får helt enkelt prova sig fram och lära känna sin hamster :) Jag själv har fri tillgång på fröblanding(Bunny Hamsterdröm) till min hamster då hon är normal i hullet. Dock är hon guldhamster så jag vet ej om de och kineser skiljer sig åt matmässigt.

/3mma.
Matte till Queens Maja

tinymaboroshi
2016-08-31 20:19
#2

#1 Okej, tack! Då behöver vi inte ha dåligt samvete för att hon är själv :) Hon är född 11 juni så hon är nästan tre månader! Vi fick till och med ägarbevis från affären och hon väger 26 gram nu!

「3 2 1」


tinymaboroshi
2016-08-31 20:45
#3

Även hur ofta tycker ni att man kan ge henne mjölmaskar? Hon fick en när hon kom hem till oss och sen när hon hade varit uppe första gången som en belöning! Hon är riktigt gluppsk av sig! Smaskar i sig masken som ingenting hehe!

「3 2 1」


kitte94
2016-09-03 13:26
#4

Är det levande maskar ska du inte ge mer än 2-5 stycken i veckan. Men torkade kan du ge lite mer av för dom är inte lika feta. Har själv det i min matblandning åt både hamster och gerbil :)

tinymaboroshi
2016-09-06 19:23
#5

#4 Tack så mycket!

「3 2 1」


MaaariaS
2016-09-30 00:20
#6

Har du nån bild på henne? ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: