Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1079 ggr
[candy_suki]
6/30/16, 10:39 AM

Vanlig beteende?

Hej! Jag ska ta hand om två hamstrar i en månad för att de ska åka bort. Jag har aldrig haft 2 hamstrar som bor tillsammans (köpte min från djuraffär och den var den sista) Jag såg att ena hamster la sig på den andra hamster och sedan hoppa hamster under till som om de ska bråka men sedan "torkar" de sig själv och är "sams" är det något jag ska tänka på eller är detta vanlig?

Annons:
Marr
6/30/16, 11:20 AM
#1

Jag tycker det låter som dom parade sig, men vad vet jag.🤔 Jag vet att parningen går på ett par sekunder…är dom av samma kön kanske det var en "dominanshandling"?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[candy_suki]
6/30/16, 11:36 AM
#2

Jag tänkte också på det, men jag fick inte reda på deras kön :/

Marr
6/30/16, 11:55 AM
#3

Deras dräktighet varar typ högst 20 dagar, så då kan ju risken vara att du får sitta där med små hamsterbäbisar innan ägarna kommer hem igen.

Är nog bra du hänger på denna sidan så du kan få råd om så skulle vara fallet. Jag vet inget om uppfödning & om hane & hona ska tas isär vid födseln eller så…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[candy_suki]
7/1/16, 8:48 PM
#4

Tack så mycket! En fråga till, eftersom deras hamster inte heller är tam och jag måste städa deras bur snart, hur kan jag lyfta upp de? De är väldigt rädda för mig och jag vill inte heller bara plocka upp de. Hjälper muggar? De är väldigt snabba ändå så jag behöver lite tips! Tack :)

ÄlskarHamstrar12
7/6/16, 7:24 AM
#5

Lägg ner en mugg i buren, om det behövs putta försiktigt in dom i muggen, men troligtvis kommer de gå in själva av nyfikenhet. Sedan är det bara att ställa ner dom där du vill :)

[candy_suki]
7/6/16, 2:33 PM
#6

#5 Aa, tack! Jag testade med en lång mugg för att de inte ska hoppa ut medan jag lyfter de. De blev faktiskt rädda när jag lyfte muggen och försökte fly men det gick ändå bra :)

Annons:
ÄlskarHamstrar12
7/11/16, 2:21 PM
#7

Men om du gör så ett par gånger kanske dom vänjer sig? :)

[candy_suki]
7/13/16, 3:02 PM
#8

#7 aa, tack så mycket :)

Upp till toppen
Annons: