Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 855 ggr
samuel-k
6/20/16, 2:40 PM

Ny Dvärghamster

Hej. Jag fick min dvärghamster. Han heter Harry. Jag är rädd att han inte hittar till maten. Han har inte gått från sin våning (jag har en duna fun och var dum nog att släppa ut honom på tredje våningen). Han sover nu fick honom för två timmar sen. Han var vaken en liten stund(typ 15 min). Är det ett normalt beteende. En fråga till är ferplast eget sånt naturvadd bra?

Annons:
samuel-k
6/20/16, 10:13 PM
#1

Jaha inget svar på 8 timmar och 30 läsningar🤦‍♂️

evoll
6/21/16, 12:59 AM
#2

Hamstrar är ju nattdjur, så det är inte konstigt att Harry ville sova mitt på dagen. Och så gissar jag att mycket nya intryck gör en sömnig. 😉 Ang naturvadden: Jag har läst mycket varningar ang dessa, då hamstrarna kan trassla in sig i dessa och kvävas. Jag har fått toppentips från olika uppfödare att använda oblekt hushållspapper som man river i små remsor. Mina hamstrar älskar det! 

På den här hemsidan (hos en hamsteruppfödare) kan du t ex få massor av enkla tips. http://www.curlyshamstrar.n.nu/skotsel 

Googla gärna på andra uppfödare och se hur deras hamstrar bor och få massor av tips. Och även här på iFokus, förstås. 🙂 Lycka till!!!

samuel-k
6/21/16, 12:00 PM
#3

Tack jag har redan toapapper i buren jag bara undrar.  Angående sidan så får jag 404 sidan är nere.🤓Men jag hittade den genom att leta runt på sidan tack.

samuel-k
6/21/16, 7:09 PM
#4

Några tips på hur jag kan få honom tam han gillar inte godis och är bara i sitt hus. Tack På Förhand🙂

evoll
6/21/16, 8:48 PM
#5

Du har nyss fått honom, så låt honom vänja sig vid den nya miljön i ca två dagar, sen kan du sitta bredvid buren och antingen prata lugnt med honom ett tag eller läsa högt, så att han vänjer sig vid din röst. Du kan också börja ta ner din hand i buren så han får lukta på dig och vänja sig vid din doft. Men vänta kanske en vecka med att försöka ta upp honom - kolla först hur van han är med dig (om han inte är rädd att klättra på din hand t ex).  Glöm inte att sitta på golvet (helst i nån lekhage eller liknande) när du ska försöka ta upp honom. ✨

samuel-k
6/23/16, 12:46 AM
#6

Ok. Han är väldigt nyfiken och kommer och luktar när jag kommer i närheten av buren. Går det bra att sitta i ett badkar?

Annons:
evoll
6/23/16, 11:50 AM
#7

Ja då, bara proppen är ordentligt stängd. :-)

samuel-k
6/27/16, 10:37 AM
#8

Harry har börjat blinka med vänster öga ganska frekvent. Är det något farligt/konstigt??

Upp till toppen
Annons: