Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 912 ggr
LinneaPuh
6/1/16, 3:39 AM

Vad gör han?? Störande

Alltså. Ior min hamster håller på såhär dag in och dag ut… Vad ska jag göra för att få honom sluta?😩 Han vill in och ut, in och ut, hela tiden. Efter ett tag slutar han. Men tio minuter senare biter han på gallret och vill ut igen. Han är ute ca en timme per dag, men då vill han för det mesta sitta och sova i ett hörn i mitt rum under min säng. Så måste alltid ta bort honom därifrån när jag måste sova. För han kommer inte fram annars…. Buren är 75cm lång, så skulle inte tro att den är för liten. Sen så har han massvis med leksaker..

Annons:
91Marran
6/1/16, 9:15 AM
#1

Vissa av mina vill också ut för att två minuter senare lägga sig och sova. Prova att göra om buren totalt. Massa våningar och saker så att det ser kaos ut. Gör en stor grävbytta och ha mycket Bomaterial med rör under. Prova att sätta in en flyingsaucer eller ha olika hjul samtidigt. Min ena älskar att springa mellan olika sådanna aktiveringsleksaker. Sätt ut lite hjul här och var, så känns dem roligare än att gnaga. Pinnar med torkad frukt/grönsaker på brukar vara uppskattat. Eftersom han springer in under sängen för att sova, så kanske han inte trivs med husen. Han kanske inte känner sig säker i en gallerbur.

Mvh
Mig

91Marran
6/1/16, 9:17 AM
#2

Gallergnag går att bli av med om man försöker direkt när det börjar och inte ger sig.

Mvh
Mig

91Marran
6/1/16, 9:19 AM
#3

Testa att ha honom ute korta stunder och ofta, så när han vill sova så åker han in i buren igen. Ha fasta tider, så kanske han vänjer sig vid det.

Mvh
Mig

LinneaPuh
6/1/16, 3:24 PM
#4

Han gillar inte flyingsacuer, har ett men han har aldrig använt det. Han provade springa på det men han tyckte inte om det. Han har massa leksaker. Pinnar, gångar mm. Flera våningar kommer jag inte slaffa då han kan ramla ner. Jag tar ut honom ca 5-10 gånger per dag. Men ändå så gör han såhär

91Marran
6/1/16, 5:52 PM
#5

Har du testat med en kompis?

Mvh
Mig

LinneaPuh
6/1/16, 7:00 PM
#6

# Jag har introducerat han till både en hona och en hane. Men han hatar andra hamstrar.. Så vet inte riktigt vad jag ska göra

Annons:
[Hedwig2005]
6/10/16, 5:24 PM
#7

Köp ett akvarium (man kan hitta ett billigt på tex blocket). Dvärghamstrar är inte värdens bästa klättrare, om dom klättrar för högt på gallret och sedan trillar ner så kan dom göra sej illa om man har otur 🙂

Stoodyear
6/21/16, 10:05 PM
#8

Håller med, akvarium eller andra helplastburar är bättre och dessutom lättare att hantera, kommer inte ut spån lika lätt. Prova att göra en ramp av typ kartong så han kan gå in och ut själv, för att se vad som händer?

Upp till toppen
Annons: