Annons:
Etikett13-sälj-köp
Läst 982 ggr
Liz_nybörjare
5/1/16, 9:15 PM

Min dvärghamster behöver ett nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är väl ingen nybörjare längre, så namnet stämmer väl inte riktigt☺ Jag har tyvärr kommit till den situation att jag måste ge bort min underbara dvärghamster. tyvärr bestämde hyresvärden att det endast får vara hundar i lgh . Jag måste nu hitta ett hem till till min underbara dvärghamster. Han är 1 år och 7 månader. Han är jätte go! Han bits aldrig och han varken kissar eller bajsar när man myser med honom ( som min andra hamster gjorde) hehe. Jag vill att han ska få ett så bra hem som möjligt! Så jag ger honom bara till en erfaren person som kommer låta honom få gå fritt i hemmet en liten stund, och att han får mysa mycket!

Annons:
Tigerlanden
5/1/16, 10:05 PM
#1

Jag är dessvärre inte intresserad av att köpa hamstern men tänkte bara berätta att så får en hyresvärd inte göra, här är ett utdrag ur regler angående hyresrätter finns i 12 kap. Jordabalken (1970:994), JB .

För att ett förbud mot husdjur i lägenheten ska vara giltigt krävs att lägenheten är speciellt anpassad för allergiker eller att det finns andra sakliga skäl, se 12 kap. 42 § åttonde punkten JB. För skador som djuret (eller du) orsakar blir du skadeståndsskyldig, men det är en självklarhet. Det är givetvis viktigt att inte djuret stör grannar eller skräpar ned.

Ett husdjursförbud i ett hyresavtal, utan sakliga skäl, är alltså inte giltigt. Skulle din hyresvärd försöka vräka dig eller liknande är det mycket sannolikt att hyresnämnden i ett senare skede dömer till din fördel. Du bör har rätt att ta med dig din hamster.

Så jag hoppas att du får behålla din hamster eller att du hittar en bra ny ägare🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

Liz_nybörjare
5/8/16, 11:59 PM
#2

Tusen tack!! Då får jag behålla min knasboll!! Vad glad jag blir!!😁😁😁😁❤❤❤❤

Upp till toppen
Annons: