Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1104 ggr
Delicato
4/21/16, 8:34 PM

Gallergnag

Min dvärghamster gnager på gallret. Jag vet inte varför,. Jag har gett henne mat , vatten och papper att boa med. Men hon slutar ändå inte. Vad ska jag göra?

Annons:
Sasmal
4/21/16, 8:42 PM
#1

Hon har väl tråkigt

thea_thea
4/21/16, 8:44 PM
#2

Byt bur.

DjurälskarenEmelie
4/21/16, 8:50 PM
#3

Håller med #2 byt bur, gallerbur är inget fördra till varken hamster, gerbil, möss elr liknande. Köp ett akvarium på blocket eller en billig samla låda från Ikea:)

91Marran
4/22/16, 10:09 AM
#4

Fast att byta bur löser inte orsaken till problemet. Orsaken finns fortfarande kvar och kan te sig på annat sätt. Typ stå och hoppa på väggen så frenetiskt för att komma ut att de varken äter eller dricker. Hur stor bur har du? Har du ett väl fungerande hjul i buren? Vissa hamstrar trivs i gallerbur, vissa i instängd låda, vissa i både och. Det gäller att läsa av sin hamster.

Mvh
Mig

ÄlskarHamstrar12
4/22/16, 8:33 PM
#5

Att byta bur kan hjälpa, ifall du isåfall fyller på med ordentligt mycket strö (vilket man inte kan göra i gallerbur)

91Marran
4/22/16, 9:55 PM
#6

#5 i vissa gallerburar går det att ha rikligt med strö.

Mvh
Mig

Annons:
Mirre395
4/23/16, 8:29 AM
#7

#6 Det är sant, men då måste du köpa en sådan bur och risken att hamstern fortsätter att gnaga är ganska stor;) Jag tycker att du kan ge samla-lådan från IKEA ett försök, och om det inte passar din hamster, så har du inte slösat bort en förmögenhet på ett akvarium, eftersom att samlalådorna kostar 150kr styck ( utan lock). Samlalådan är dessutom ganska stor och får plats med både mycket strö och leksaker:)

Delicato
4/23/16, 10:29 PM
#8

Tack så mycket för hjälpen allihopa.

Upp till toppen
Annons: