Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 620 ggr
emmelii
3/26/16, 4:35 PM

Torv?

Min hamster älskar att gräva, har funderat på att testa torv. Har dock läst både bra och dåliga saker om torv att det finns skadliga pinnar i det och att dom kan få damm i ögonen osv, de bra sakerna jag har läst är att det är det naturligaste man kan ha som bottenmaterial till hamstrar och att det uppskattas hos dom allra flesta gnagarna. Blir såklart osäker då jag läser både gott och ont om torv och vill nu höra era personliga åsikter och fakta om det för er som har erfarenhet om just torv till era hamstrar. Har också läst att det finns olika sorters torv som kan vara bättre/sämre för dom små, vad är skillnaderna? Vad är bäst? Glad

Annons:
emmelii
3/26/16, 7:08 PM
#2

#1 Det var den tråden jag hade läst som gjort mig så fundersam! 😂

[AnimeV4]
3/26/16, 11:28 PM
#3

Tyckte att det lät lite så i din text, hehe!😃Jag vet inte vilken sajt som är mest aktiv, så du får hålla koll på båda😉

[Petra Johansson]
3/26/16, 11:35 PM
#4

Går det bra med din hamster, förut skrev du att den var skygg? Du kanske har fler hamstrar?

emmelii
3/27/16, 12:46 PM
#5

#4 Har bara en, och han är fortfarande lika skygg! Häromdagen gjorde vi ett litet framsteg dock, han vågade sitta och äta utanför sitt bo samtidigt som jag stod bredvid buren och pratade med honom 😃 Fast efter det när han har varit utanför boet så har han varit lika skygg igen och sprungit snabbt in i boet igen så fort han fått syn på mig…

emmelii
3/27/16, 12:57 PM
#6

Även fast han är skygg och jag inte ser han så ofta så märker jag ju vad han gillar och inte, t.ex med grävandet. Man ser på bottenmaterialet och hör att han gräver! Redan första dagen då jag hämtade han så var det första han började med att göra var att gräva när jag släppte in han i buren. Samma med grönsaker som jag ger han, jag ser ju vad han har ätit och inte 🙂 Till min stora förvånad så verkar han inte gilla morötter, trodde alla gnagare gillade det 😂

Annons:
Upp till toppen
Annons: