Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 698 ggr
emmelii
2016-03-25 22:11

Äter på toaletten!?

Min hamster lägger alltid sin mat i toaletten!? Jag tar ur maten som han har lagt där varje morgon för att jag ska städa toan ifrån spillning, då kan jag lägga maten antingen tillbaks i matskålen eller så gömmer jag de i bottenströet. Men senare varje dag så har han lagt tillbaks det i toan igen! Finns det någon anledning till att han gör det? Gör alla hamstrar så? Han utför fortfarande kissning och nummer 2 där OCH badar där. Vet inte vad jag ska göra, är det något att oroa sig för eller är det bara nått som han har fått för sig att göra? Nån som vet???

Annons:
[dvärgkaniner]1
2016-03-27 18:24
#1

Du behöver inte oroa dig, har haft hamstrar som också har gjort så 🙂

svenska.IZA
2016-03-28 22:26
#2

Ta inte bort maten för han kanske vill ha det så. Ha så i en vecka och skriv hur han reagerar.

Mirre395
2016-03-31 21:48
#3

Det är fullt normalt att hamstrar "hamstrar" maten.  Alltså gömmer undan den till senare. Vart hamstern väljer att lägga maten beror på individen. Vissa hamstrar väljer toan:) 

Du behöver inte vara orolig, men om du inte vill att maten ska bli smutsig och äcklig så kan du testa att lägga in en till "toa"! Då kommer han kanske lägga maten på ett ställe och gå på toa på ett annat;)

Upp till toppen
Annons: