Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 1264 ggr
Elbosque
2016-03-04 12:03

Hjälp! Är höjden till vattenflaskan okej?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, är helt ny på detta med dvärghamster. Håller på och gör iordning buren för en vintervit som kommer imorn. Nu till min fråga. Har en duna bur och tycker att hålet för vattenflaskan sitter så högt upp!? Når verkligen den lilla hamstern? Har försökt bygga en kulle av spån under, räcker det? Övriga kommentarer på burinredningen tas gärna emot!

Annons:
Elbosque
2016-03-04 12:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en avståndsbild!

Liten boll
2016-03-04 12:13
#2

Ja det är inga problem. :) Du behöver inte bygga nån kulle, de når upp. Jag va själv osäker, men inga problem. Han eller hon kommer säkert trivas bra. :) Lycka till.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

[AnimeV4]
2016-03-04 12:17
#3

När jag är osäker på marsvinens flaska så kikar jag helt enkelt hur de ser ut när de dricker. Behöver de anstränga sig? Om inte är det bra, anser jag :)

91Marran
2016-03-04 12:20
#4

Om du flyttar fram huset lite, så kan du ha röret från där det är nu, runt huset och till skålen. Bara ett tips. :-)

Mvh
Mig

Elbosque
2016-03-04 13:25
#5

Tack, va bra 😊

en_person
2016-03-04 13:29
#6

Det är inga problem! T.ex. min dvärghamster tror jag har samma avstånd, och hon brukar stå på två ben och luta sig med de andra tassarna på väggen och sedan har hon en perfekt längd för att kunna ordentligt dricka. Dvärghamstrar är smartare än vad man tror med detta!

Annons:
Dvärgvädur
2016-03-05 10:02
#7

Säger som ovan, kolla hur det ser ut när den dricker. Tänk på att huvudet ska vara i en naturlig nivå, det vill säga att den inte ska behöva kröka på nacken uppåt när den dricker utan huvudställningen ska egentligen vara nedåt. När de dricker i det vilda är böjer de på huvudet för att dricka ur vattendrag, så om du har svårt att få till det kan det ara ett alternativ att skaffa vattenskål eller en flaska vars pip pekar långt ner. 

Jättefin bur föressten! 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[Hedwig2005]
2016-04-23 18:14
#8

Å vilken stor och fin bur du har, din hamster kommer må superbra😛Vad ska den hetta?

En fråga bara, ska du bara ha en dvärghamster? Jag tror det är lag på att ha två.

Upp till toppen
Annons: