Annons:
Etikett13-sälj-köp
Läst 1106 ggr
Tallullah
3/3/16, 10:13 PM

(K) vintervit dvärghamstrar önskas köpt

Jag söker två stk unga honor. Främst syskon. Jag bor i Värmland,så dom får inte finnas för långt bort. Hälst pearl färgade. Jag hadde två för några år sen som var nästan , men kommer ej ihåg vad färgen heter? Är det nån som vet?

Annons:
Tallullah
3/3/16, 10:17 PM
#1

Jag hadde två som var nestan guld färgade ska det vara 😅

RoxannaS
3/4/16, 3:20 PM
#2

Augoti, finns inte så många om vi pratar vintervita 🙂

De finns augoti och sapphire, sen finns dem båda i teckningen pearl (tror de räknas som teckning iaf?)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Liten boll
3/4/16, 3:22 PM
#3

Finns väl mandarin med?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

RoxannaS
3/4/16, 3:24 PM
#4

#3 Jo, men vad jag förstår de som räknas inte mandariner som renrasiga, utan som hybrider, då de är väldigt få som avlar just den färgen. Läste om de på rysk vintervit's iFokus har jag för mig.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tallullah
3/4/16, 3:38 PM
#5

Ja, då var det nog mandarin jag hadde. Det vore roligt att hitta igjen. Lite ovanlig färg.

91Marran
3/8/16, 4:03 PM
#6

Mandarinfärgen uppkom via avel mellan vintervit och campbells, så ja den är hybrid.

Mvh
Mig

Annons:
[Ingunn_1969]
3/9/16, 7:28 AM
#7

#6 Nej, mandarin var ursprungligen är ren vintervit färg men linjerna togs inte tillvara utan alla blandades med hybrider. Det är därför den räknas som en hybridfärg. Färgen har inget med campbells genetik att göra.

Väldigt synd att det inte fanns några ansvarsfulla uppfödare den gången mutationen uppstod som tog tillvara mandarinfärgern. Det, om något, borde lära oss hur viktigt det är att inte blanda olika arter hejvilt utan istället försöka ta tillvara det bästa hos båra arterna i separata linjer.

Mvh Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

91Marran
3/9/16, 10:04 AM
#8

#7 Nej vad synd! Verkligen. Finns inga renrasiga utomlands då?

Mvh
Mig

[Ingunn_1969]
3/9/16, 4:39 PM
#9

#8 Nej, inte vad vi vet. Och med "vi" menar jag alla uppfödare i Europa :-)

Mvh Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

Upp till toppen
Annons: