Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 456 ggr
Zoltan02
2/28/16, 9:31 PM

Några frågor

Hej, jag skapade just ett konto här och jag har några frågor angående min dvärghamster. 1. Min dvärghamster Zoltan är ganska naffsig (han nafsar rätt så hårt, inte så det går hål men det svider). Jag har haft honom i lite mer än ett halvår nu och han är väldigt social och vill komma ut och leka men helt plötsligt typ varje gång jag håller på med honom börjar han nafsas, han verkar inte vara rädd eller så men jag vet inte säkert. Har någon nått tips på hur jag ska få honom lite "trevligare", om ni fattar vad jag menar? Jag håller på med honom en stund varje dag. 2. Jag köpte honom i en djuraffär och då var han själv i buren så jag frågade om jag skulle köpa två stycken men han var den ända hanen och de sa att jag bara skulle köpa en eftersom han inte hade några kullsyskon där så då kunde det lätt uppstå bråk. Men kan jag ha honom själv eller ska jag försöka köpa en burkompis till honom? Men i sånna fall går det för han är ändå typ 7,5 månader eller nått nu? Väldigt tacksam för svar<3 ps jag är 14 år och Zoltan är min första hamster så jag inte inte så jätte "hamstervan" ;)

Annons:
Liten boll
2/29/16, 3:16 PM
#1

Tror han varit ensam för länge nu, så han får nog bo ensam. Det där med att han naffsar gör min yngsta med, det är lite av hans charm. :) Annars kanske du luktar något om händerna som du tagit på innan.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Zoltan02
2/29/16, 7:39 PM
#2

Okej, han brukar nafsa på mig även om jag ex har gnuggat händerna i bottenmaterialet, men kan tänka mig att mina händer kanske ser lite ut som mat också ;) Tack för svaret

Upp till toppen
Annons: