Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1087 ggr
KarinHa
2016-01-21 12:19

Köp av Hamster

Min vän säljer nu sin 3 månader Sibirisk Vintervit dvärghamster (hona), och om jag lyckas övertala min mor, kommer jag nog köpa den. (Beroende på vilka svar jag får här)
Då jag inte har haft en hamster tidigare, har jag googlat runt och läst på om att ha en och vad det innebär. Och under mina sökningar har jag upptäckt att det är lag att ha de i par.
Det finns inga hamstrar i närheten att köpa, så då skulle valet vara att köpa på djuraffär, och det är jag osäker om jag vill.

Så min fråga är till er, om jag skulle köpa en till hamster till henne, skulle det gå bra fast hon är 3 månader? Och era tankar om att köpa en hamster från butik.

Tack i förhand.

Annons:
thea_thea
2016-01-21 12:21
#1

Tja, det kan gå helt åt helvete om du försöker para ihop olika arter. Vilken art är "din" hamster?

KarinHa
2016-01-21 12:24
#2

#1 En sibirisk vintervit dvärghamster, från Arken Zoo om det hjälper.

thea_thea
2016-01-21 12:24
#3

#2 Utan stamtavla?

KarinHa
2016-01-21 12:27
#4

#3 Det ska finnas.

kitte94
2016-01-22 22:29
#5

Sibirisk dvärghamster är ett namn djuraffärer hittat på. finns ingen art som heter det. Har den ingen stamtavla så är den automatiskt en hybrid dvs en blandning mellan rysk vintervit och campbells dvärghamster. 

 Du kan testa att sätta ihop henne med en unge, men att du då får va beredd att de kan gå riktigt illa så du har två dvärgar som måste ha en varsin bur.

Upp till toppen
Annons: