Annons:
Etikett13-sälj-köp
Läst 3534 ggr
missan´s
2016-01-12 19:05

(K) Rysk Vintervit dvärghamster hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag söker nu efter en liten kompis till min nuvarande dvärghamsterhona Kiwi (hamstern på bilden). Då hon har tidigare bott tillsammans med sin syster Mango, men de inte trivdes tillsammans och därför började Mango bråka med Kiwi. Så nu bor Kiwi själv och verkar sakna att ha en hamsterkompis. 

Det jag söker hos hamstern är först och främst att det måste vara en Rysk Vintervit och ska vara en hona, helst en unge. Gärna som kommer/är leveransklar i vår. Sedan är det stort plus ifall de är i färgen/teckningen Mandarin av något slag, men absolut inte det avgörande! Hamstern ska vara självklart vara snäll och likaså föräldrarna, eftersom det är ärftligt. 

Vi skulle vara jättetacksamma ifall vi fick ha hamstern "på prov" ett tag för att se om Kiwi och den nya hamstern kommer överens. 

Ska helst finnas i Småland, men eftersom att transport sällan är ett problem nuförtiden så går det säkert att lösa om det skulle behövas. 

Har ni en kull på G, vet någon som har det, eller om du har ungar leveransklara nu, så tveka inte på att höra av dig!

Mvh Ellen

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
[Hamstrahamstrar]
2016-01-13 12:34
#1

Hej! Du har skrivit på ett av mina inlägg innan. Där skrev jag att jag ska para Yellow i mars/ april :) hon äf mandarin agouti :) ska regga henne osv först samt att hon ska bli äldre. :)

missan´s
2016-01-13 15:19
#2

#1 Japp 🙂 Men vill gärna ha lite fler förslag, har ju inte bestämt än om det blir från din kull hel och hållet än 😛 Kollar mest om det finns närmare alternativ samt om det finns några fler intressanta kullar som kanske skulle passa mig/Kiwi bättre 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Whippet
2016-01-16 17:31
#3

Men om du nu skaffar en till, se till så du har en extra bur, ifall de inte skulle trivas ihop  heller, vissa hamstrar gillar ju inte alls att ha någon bur kompis.

I'm out Vilar huvudet i handen

missan´s
2016-01-16 18:03
#4

#3 Nej det klart, om det blir så att vi skaffar en till så får vi ju såklart ha en extrabur ifall de skulle bli osams. 

Vi vill iaf ge Kiwi en till chans, då det främst verkade vara Mango som "styrde" över bråket och Kiwi sprang mest iväg och var rädd medan Mango jagade henne. Det var aldrig Kiwi som var elak. Och nu känns det synd att hon behöver bo själv bara för att Mango inte vill ha någon kompis, så att säga. Därför chansar vi lite nu och hoppas att det ska gå bättre än vad det gjorde mellan Mango och Kiwi 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Whippet
2016-01-16 18:28
#5

#4 Jaha, låter kanon hoppas det blir bra lycka till! 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: